رجانیوز از شکایت نماینده مدعی‌العموم تبرئه شد

کدخبر: 949533

دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات در گفتگو با «نسیم» افزود: همچنین وکیل مهدی هاشمی در خصوص شکایت از سایت رجا نیوز تقاضای ترک تعقیب کرد/ این پرونده بایگانی شد اما شکایت به مدت پنج سال قابل بررسی و طرح دوباره است

علی‌اکبر کسائیان در گفتگو با «نسیم» در خصوص جلسه امروز دادگاه نظارت بر مطبوعات استان تهران گفت: یکی از پرونده‌های مورد بررسی، شکایت از روزنامه بانی فیلم به دلیل درج مطالب خلاف واقع بود که به اتفاق آرا این روزنامه مجرم شناخته نشد.

وی افزود: شکایت از سایت "انتخاب" نیز در دستور کار بود که وکیل مدیر مسئول این سایت قبل از دادگاه اعلام کرد تقاضای استهمال دارد که اعضا موافقت کرده و بررسی به جلسات آتی موکول شد.

کسائیان در خصوص پرونده شکایت از سایت رجا نیوز گفت: این سایت دو شاکی داشت، یکی نماینده مدعی‌العموم بود که در این شکایت، سایت رجانیوز مجرم شناخته نشد. دیگری هم شکایت مهدی هاشمی بود که وکیل وی قبل از شروع دادگاه تقاضای ترک تعقیب کرد، به این منظور فعلا این پرونده کنار گذاشته شده و بایگانی می‌شود اما به مدت پنج سال قابل رسیدگی است و اگر شاکی تقاضا کند دوباره به جریان می‌افتد و در غیر این صورت پس از پنج سال این پرونده دیگر قابل رسیدگی نخواهد بود و مختومه می‌شود.

لازم به ذکر است، بر اساس تبصره 1 ماده 177 قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری، «در صورت درخواست مدعی مبنی بر ترک محاکمه دادگاه قرار ترک تعقیب صادر خواهد کرد این امر مانع از طرح شکایت مجدد نمی‌باشد»
ارسال نظر: