وزیر دادگستری: رتبه جهانی ایران در زمینه بهبود شرایط کسب و کار باید کاهش یابد

کدخبر: 997070

پورمحمدی در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی تاکید کرد: اگر تا سال آینده رتبه جهانی ایران در زمینه بهبود شرایط کسب و کار کاهش نیابد، من رئیس سازمان تعزیرات را مسئول می‌دانم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مراسم تودیع رئیس سازمان تعزیرات حکومتی و معارفه علیرضا جمشیدی به عنوان رئیس جدید این سازمان با حضور وزیر دادگستری برگزار شد.

مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در این مراسم با اشاره به اینکه نقش سازمان تعزیرات هنوز شناخته نشده و کارکرد دقیق آن شفاف نشده است، گفت: از نیاز اولیه مردم غافلیم و عامه مردم دغدغه لحظه‌ای و روزانه برای نیازهایشان دارند.

وی با تاکید بر تسریع در دادرسی‌های سازمان گفت: الکترونیکی شدن دادرسی(cms) ابتدا آزمایشی انجام و در حال حاضر آمادگی داریم در سطح ملی عملیاتی شود.

پورمحمدی در ادامه بر ضرورت بهبود شرایط کسب و کار در کشور تاکید کرد و گفت: بحث محیط کسب و کار شاخص توسعه امروز دنیاست و متاسفانه این شاخص در ایران رتبه پایینی دارد، ما وظیفه داریم این جایگاه را ارتقا دهیم.

وی خطاب به جمشیدی، رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر سال آینده رتبه کسب و کار جمهوری اسلامی ایران ارتقا نیابد شما را مسئول می‌دانیم.

وزیر دادگستری در ادامه با اشاره به اقدام اخیر نمایندگان مجلس جهت هویت بخشی به روسای سازمان تعزیرات افزود: با این اقدام اعضای شعب در شرایط قضات قرارگرفته و هویت قضایی یافتند.

وی با تأکید براینکه ما با یک بی‌نظمی فراگیر در بخش‌های مختلف روبه‌رو هستیم، افزود: یک بخش از این بی‌نظمی‌ها مربوط به جرم و جنایت و بخش دیگر مربوط به تخلفات است. رویکرد دولت این است که تخلفات را تجمیع و به سازمان تعزیرات ارجاع دهد بنابراین کار تعزیرات سخت می‌شود.

ارسال نظر: