ترخیص خودروها بعد از افزایش قیمت 18درصدی

کدخبر: 2374250
خبرنگار:

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: پس از گرانی ۱۸ درصدی خودرو، ۸۰ هزار خودرو به سرعت از سوی دو شرکت بزرگ خودروسازی ترخیص شده است.

به گزارش نسیم‌آنلاین، به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ سیدجواد حسینی‌ کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع گرانی خودرو اظهارکرد: پس از گرانی 18 درصدی خودرو، 80 هزار خودرو به سرعت از سوی دو شرکت بزرگ خودروسازی ترخیص شده است. این خودروها تا قبل از این گرانی دپو شده بودند.

وی افزود: اگر مشکل خودرو سازان کمبود قطعه است، این 80 هزار خودرو کماکان باید دپو می‌ماندند؛ اما چرا بعد از گرانی 18 درصدی به سرعت خودروهای خود را ترخیص کردند؟

حسینی کیا گفت: درحال حاضر هیچگونه رقابتی در خرید و انتخاب نوع خودرو وجود ندارد؛ مردم هیچگونه حق انتخابی برای خرید خودرو ندارند و تمام نقدینگی کشور به دو شرکت خودروسازی ایرانخودرو و سایپا سرازیر می‌شود.

اظهارات میرسلیم خلاف واقع بود

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات میرسلیم نماینده مردم تهران درباره نبود انحصار در صنعت خودرو بیان کرد: مشخص نیست که اظهارات آقای میرسلیم برچه اساسی بوده است؛ درحال حاضر دو شرکت بزرگ خودروسازی بازار تصاحب کرده‌اند. اگر این موضوع انحصار نیست پس چیست؟

وی اضافه کرد: درحال حاضر هیچگونه رقابتی در خرید و انتخاب نوع خودرو وجود ندارد؛ مردم هیچگونه حق انتخابی برای خرید خودرو ندارند و تمام نقدینگی کشور به دو شرکت خودروسازی ایرانخودرو و سایپا سرازیر می‌شود.

احضار وزیر صنعت و مدیران ایران خودرو و سایپا به مجلس
 
حسینی کیا با اشاره به گرانی 18 درصدی خودرو گفت: باتوجه به گرانی 18 درصدی خودرو، وزیر صنعت و برخی از مدیران دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو به کمیسیون صنایع و معادن مجلس احضار شده‌اند تا پاسخگوی سوالات نمایندگان باشند.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر: