مردم از خودروساز‌های داخلی راضی نباشند، به واردات فکر می‌کنیم

کدخبر: 2374806

معاون اول رئیس‌ جمهور گفت: خودروسازان مردم را راضی نکنند، رقبای جدیدی در داخل برای آنها ایجاد می‌کنیم و اگر مجبور شویم به واردات فکر می کنیم.

معاون اول رئیس جمهور امروز در جلسه ای با تعدادی از خودروسازان داخلی گفت: دولت درصدد خروج از مدیریت کارخانجات خودروسازی است تا با خروج از این عرصه، نسبت به سیاست گذاری صحیح برای رقابتی شدن و تامین منافع مردم قدم بردارد.

محمد مخبر از تولید کنندگان داخلی خودرو خواست تا با هماهنگی وزارت صمت و با شراکت با یکدیگر مجموعه های بزرگتری را بسازند که دولت بتواند با حمایت از آنها قطب های دیگری در صنعت خودروسازی ایجاد کند.

رئیس‌جمهور ۱۱ اسفند در بازدید سرزده از کارخانه ایران‌خودرو گفت: انحصار در تولید و عرضه خودرو باید شکسته شود تا نیاز کشور به طور کامل برطرف گردد. پس از این بازدید بود که حجت‌الاسلام رئیسی ۸ دستور برای بهبود وضعیت خودروسازی صادر کردند.

یش از این نیز رهبر انقلاب یکشنبه ۱۰ بهمن در دیدار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، اعتراض مردم نسبت به کیفیت خودرو‌های داخلی را وارد دانستند و فرمودند: صنعت خودروسازی کشور با وجود حمایت‌هایی که در طول سالیان اخیر از آن صورت گرفته، نتوانسته رضایت مشتری را جلب کند.

اما در جلسه معاون اول با خودروسازان داخلی، مدیران عامل تعدادی از شرکت های خودروسازی کشور گزارشی از ظرفیت تولید سالانه، محصولات و تعداد اشتغال خود ارائه کردند و به تشریح مهمترین مشکلات و دغدغه های صنعت خودروسازی کشور پرداختند.

قیمت گذاری دستوری، رقابت دولت با بخش خصوصی، تامین منابع مالی و نقدینگی و تامین مواد اولیه تولید از موضوعاتی بود که مدیران عامل شرکت های خودروسازی به آن پرداختند و مسائل و مشکلات خود را در این خصوص مطرح کردند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: