تعطیلی، فرصتی برای تعمیرات مدارس

کدخبر: 2352512

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز و اینکه تعطیلی مدارس فرصتی برای تعمیر جزئی و اساسی مدارس ایجاد کرده است، اظهار کرد: این تعمیرات با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود. همچنین پروژه‌های در دست احداث هم با سرعت خوبی در حال اجراست.

مهراله رخشانی‌مهر با اشاره به روند ساخت و ساز مدارس گفت: منابع مدرسه سازی متنوع است که از اعتبارات ملی گرفته تا اعتبارات محلی و استانی دولتی و کمک خیرین مدرسه ساز را در برمی گیرد.

وی اضافه کرد: یک تشکل قوی به نام جامعه خیرین مدرسه ساز در کنار ماست که عمری بیش از دو دهه دارد و در کنار دولت به مدرسه سازی پرداخته است. جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس را ساخته و تحویل ادارات کل آموزش و پرورش استان ها داده‌اند. خیرین به طور میانگین ۲۰ درصد مدارس کشور را ساخته‌اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سرانه فضاهای آموزشی را در شرایط فعلی ۵.۲ متر مربع و سرانه مطلوب را ۸.۴ متر مربع اعلام کرد و گفت: باید سه متر مربع به فضاهای موجود اضافه کنیم. این در حالی است که ۱۰ استان کشور پایین تر از سرانه فضای آموزشی هستند و باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم.

رخشانی مهر در ادامه تاکید کرد که در دولت اخیر به موضوع مدرسه سازی توجه شده به طوری که اعتبارات نوسازی در سال ۹۶، ۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۵۰ درصد آن محقق شد. این رقم برای سال ۹۹ به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. علاوه بر آن سال گذشته شاهد تعهد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز بودیم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که خیرین صرفا افراد متمول نیستند بلکه گاهی افرادی با درآمد متوسط در امر مدرسه سازی مشارکت می کنند به عنوان مثال اخیرا برای مدارس سیستان و بلوچستان مادری از استان البرز ۲۱ النگوی خود را اهدا کرد و خیر دیگری این النگوها را مبلغ دو و نیم میلیارد تومان خریداری کرد که صرف مدرسه سازی کند؛ البته وی این النگوها را به موزه خیرین مدرسه ساز اهدا می‌کند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه آیین نامه‌هایی برای ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی داریم گفت: سال گذشته ۱۸ استخر ورزشی را تحویل آموزش و پرورش استان ها دادیم، همچنین ۱۵۰ سالن ورزشی به طور مستقل به دانش آموزان اختصاص یافت.

وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفت: در مدارس با جمعیت دانش آموزی بالا، داشتن سالن ورزشی ضرورت دارد و در ندارس دخترانه بر داشتن سالن ورزشی سرپوشیده تاکید دارد، بر همین اساس سال ۹۸ ساخت یک هزار زمین چمن مصنوعی را در دستور کار قرار دادیم.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: