مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی: برنامه های خطوط جدید کشتیرانی درخزر اعلام شد

کدخبر: 1012167

محمد حسین داجمر، افزود: از مبداء بندر انزلی به مقصد بندر آستاراخان روسیه هر ۱۵ روز یک بار یک سفر، از بندر انزلی به اکتائو قزاقستان ماهانه یک سفر و از بندر امیر آباد به مقصد آستاراخان روسیه هم ماهانه یک سفر انجام می‌شود

به گزارش «نسیم»، مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هدف از راه اندازی خطوط کشتیرانی در حوزه دریای خزر را گشودن راه برای صادرکنندگان، تجار و بازرگانان و کاهش موانع صادرات ذکر کرو افزود: در مرحله اول این تفاهم نامه از مبداء بندر انزلی به مقصد بندر آستاراخان روسیه هر 15 روز یک بار یک سفر، از بندر انزلی به اکتائو قزاقستان ماهانه یک سفر، از بندر امیر آباد به مقصد آستاراخان روسیه ماهانه یک سفر و از مبداء بندر امیرآباد به مقصد آکتائو قزاقستان هر 15 روز یک سفر خواهیم داشت و به عبارتی در هر ماه 6 سفر دریایی منظم به این بنادر برنامه ریزی شده است.

محمد حسین داجمر،در مراسم امضاء تفاهم نامه برقراری خطوط دریایی به بازارهای هدف صادراتی گفت: هدف این است با اختصاص منابع ایجاد شده و با سیاستگذاری و خط دهی سازمان توسعه تجارت برای کشورهایی که پتانسیل صادرات دارند اما هنوز حجم صادرات آنان به نقطه قابل قبول نرسیده است به صورت یارانه ای خط کشتیرانی دایر کنیم .

داجمر یادآور شد : تلاش بر این است زمانیکه این خطوط پس از مدتی به پتانسیل خوبی رسید نیازی به یارانه نباشد و منابع صرف خطوط جدید وبازارهای هدف جدید شود .

وی خاطرنشان کرد: مشکلی که در آغاز فعالیت یک بازار صادراتی وجود دارد این است که چون در ابتدا حجم کالاهای صادراتی به میزان قابل قبولی نرسیده است برای موسسات حمل و نقل ایجاد خط در این بازارها توجیه اقتصادی ندارد و این مشکل همواره برای توسعه صادرات وجود داشته و خواهد داشت .

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اظهار اینکه خوشبختانه نتایج خوبی از اقدامات گذشته صورت گرفته است و بازارهای خوبی برای توسعه صادرات ایجاد و سوبسید ها هم حذف شده است افزود : اکنون در مرحله جدید و با سیاستگذاری های سازمان توسعه تجارت ایران درابتدا از این منابع ، خطوطی در بازار دریای خزرراه اندازی خواهد شد اما قطعا در سایر نقاط نیز بازار خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی وجود دارد که می توان از این منابع استفاده کرد .

وی گفت: قطعا هدف این نیست در مناطقی که غیر اقتصادی است منابع اختصاص داده شود بلکه هدف این است این منابع به جاهایی اختصاص داده شود که برای شروع کار احتیاج به حمایت دارند .

داجمر تاکید کرد : حتی این امکان در این مصوبه وجود دارد که اگر نیاز به سرمایه گذاری و سخت افزار وجود داشت از امکانات این منابع به عنوان یک رویه در جهت هزینه های صادراتی استفاده شود و صادرات کشور به مقاصد مورد نظر توجیه اقتصادی داشته باشد .

وی خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه قدم اولیه است و امیدواریم با همکاری دو مجموعه شاهد این باشیم که صادر کنندگان بتوانند با تسهیلات بهتر در جهت توسعه بازارهای خود گام های اساسی بردارند .

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : در مرحله اول این تفاهم نامه از مبداء بندر انزلی به مقصد بندر آستاراخان روسیه هر 15 روز یک بار یک سفر، از بندر انزلی به اکتائو قزاقستان ماهانه یک سفر، از بندر امیر آباد به مقصد آستاراخان روسیه ماهانه یک سفر و از مبداء بندر امیرآباد به مقصد آکتائو قزاقستان هر 15 روز یک سفر خواهیم داشت و به عبارتی در هر ماه 6 سفر دریایی منظم به این بنادر برنامه ریزی شده است .

وی تصریح کرد: قطعا سفرها و برنامه های جدید دیگری در دریای خزر و جنوب کشور برقرار و اعلام خواهد شد .

داجمر با اشاره به پتانسیل بسیار بالای صادرات کالا به روسیه و قزاقستان گفت: هدف ما گشودن راه برای تجار و بازرگانان جهت استفاده از این ظرفیت هاست .

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی اظهار داشت: یکی از تسهیلاتی که برای این سفرها وجود دارد حمل کانتینرهای یخچالی به مقاصد صادراتی است که امیدواریم مورد استفاده صادر کنندگان کالاهای یخچالی و میوه و تره بار قرار گیرد .

ارسال نظر: