۱۱۰۰ واحد مسکن مهر در فاز ۵ شهر جدید پرند فاقد متقاضی است

کدخبر: 1034254

مدیر عامل "مپسا" در گفتگو با «نسیم» افزود که درصورت پرداخت به موقع تعهدات متقاضیان مسکن و همکاری شرکت عمران شهر جدید پرند، تا پایان امسال، سه هزار واحد مسکن مهر فاز پنج این شهر جدید به متقاضیان تحویل داده می‌شود

مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران "مپسا"، اعلام داشت که در صورت پرداخت به موقع تعهدات متقاضیان مسکن و همکاری شرکت عمران شهر جدید پرند، تا پایان امسال، سه هزار واحد مسکن مهر در فاز پنج این شهر جدید به متقاضیان تحویل داده می شود.

رضا الماسی درگفتگو با نسیم افزود که یک هزارو پانصد واحد باقیمانده نیز در سه ماهه نخست سال آینده به متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پرند ارایه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نسیم،ازمدتها قبل،احداث شش هزار رو 606 واحد مسکن مهر در قالب دو فاز 3 و 5 شهر جدید پرند، توسط مپسا پیگیری شده که از قرار معلوم، 1182 واحد آن در قالب فاز 3 سالها قبل تراحداث وتحویل متقاضیان مسکن مهر شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران "مپسا"، با بیان اینکه این شرکت را در سال 92 با پیشرفت تجمعی 60 درصدی در احداث مسکن مهرتحویل گرفته، گفت که در حال حاضر، پیشرفت تجمعی شرکت در احداث واحد های مسکن مهر به 85 درصد رسیده است.

وی، تداخل متقاضیان صنعتی سازی مسکن مهر و بروز برخی مشکلات ثبت سامانه مربوط به فازهای پنج را ازجمله مشکلات فراروی این شرکت دانست و ادامه داد که در دولت قبل،تعدادی ازمدیران با فشار مردم و بدون بررسی، 300 واحد ثبت شده در سامانه را به افراد دیگر واگذار کرده بودند که این امر منجر به تداخل درهمین تعداد واحد مسکونی شد که البته اکنون این مشکل مرتفع شده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران "مپسا" درعین حال فروختن یک واحد به صورت همزمان به چندین نفر را رد کرد.

الماسی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولان وزارتخانه های نیرو و راه و شهرسازی، گفت که با پیگیری های مداوم مپسا، هزینه انشعاب آب از 42 میلیون به 14 میلیون و 500 هزار ریال در فاز 5 شهر جدید پرند کاهش یافته است.

به گفته وی،همچنین هزینه انشعاب برق در این فاز از 16 میلیون و 500 هزار ریال به 4 میلیون و 500 ریال کاهش یافته و نتیجه گیری کرد که این پیگیری ها منجر به صرفه جویی 138 میلیارد ریالی به نفع متقاضیان مسکن مهر در فاز 5 شهر جدید پرند شده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران "مپسا"، از فعالیت 2 هزار و 500 نفر ماه کارکنان و کارشناسان در راستای نظارت برسازه های فنی در فاز 5 شهر جدید پرند خبرداد وگفت: انجام این مقدار عملیات هزینه بر بوده که با اخذ وجه این شرکت نتوانسته هزینه های جاری و سربار خود را پوشش دهد.

وی، تاکید کرد که با انجام همین مقدار فعالیت در فاز 3 فقط بخش اندکی از هزینه ها از متقاضیان اخذ شده است.

الماسی خبر داد که در حال حاضر 1100 واحد مسکن مهر در فاز 5 شهر جدید پرند فاقد متقاضی بوده و در توضیح علت بروز چنین پدیده ای گفت: تاخیر درپرداخت مطالبات سازندگان از ناحیه متقاضیان مسکن، توقف درعملیات اجرایی و عدم جذب بودجه در موعد مقرر منجر به افزایش هزینه اجرایی ابنیه و بروز چنین پدیده ای شده است.

مدیر شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران"مپسا"، گفت: در فاز 5 بخشی از واحدهای مسکونی مهر توسط پیمانکاران و با وام مسکن احداث شده که قرار بوده برای آنها متقاضی معرفی شود هرچند که تا اکنون این مهم محقق نشده است.

وی، تاکید کرد: شرکت مپسا بیش از 30 میلیارد تومان بابت تحویل 4 هزار و 500 واحد مسکن مهر در فاز 5 طلبکار بوده که این رقم را باید شرکت عمران شهر جدید پرند آزاد کند.

الماسی گفت: هنگام تحویل شرکت مپسا به مدیریت جدید روزانه 300 نفر معترض به عملکرد شرکت وجود داشت در حالی که اکنون یک نفر معترض هم وجود ندارد.

به گفته الماسی میزان صنعتی سازی ساختمان در کشور در ابتدای فعالیت مپسا 2 درصد بوده که اکون به 28 درصد رسیده است.

وی اظهار داشت: مپسا بابت انجام فعالیت ساخت و ساز در فاز 3 هیچ رقمی را بابت احداث دریافت نکرده است.

ارسال نظر: