مدیرکل مراقبت پرواز فرودگاه‌‌ها: مشکلی در کنترل پروازهای هوایی بین ایران و عراق وجود ندارد

کدخبر: 1042182

مرادی گفت: به مناسبت اربعین حسینی بیش از ۷۳۰ مجوز پروازی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت های ایرانی و دو شرکت هواپیمایی عراقی صادر شده است

به گزارش «نسیم» مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه های کشور از آمادگی کامل پرسنل و متخصصان مرکز کنترل هوایی در کشور خبر داد و گفت: با توجه به ایام اربعین حسینی و افزایش حجم پروازهای هوایی از ایران به نجف و بغداد و بالعکس، تاکنون در پروازهای هوایی این مسیر مشکلی بوجود نیامده است.

ابراهیم مرادی با بیان اینکه به مناسبت اربعین حسینی بیش از 730 مجوز پروازی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت های ایرانی و دو شرکت هواپیمایی عراقی صادر شده، افزود: با توجه به اربعین حسینی، حجم پروازی بسیار چشمگیری در مسیرهای پروازی به نقاط خروجی از ایران منتهی به فضای عراق و بالعکس وجود دارد. وی با بیان اینکه همکاران مراقبت پرواز فرودگاه های کشور و کنترلرهای ترافیک هوایی مرکز کنترل در آمادگی کامل به سر می برند، ادامه داد: تاکنون هیچ مشکل خاص پروازی در مسیر عتبات عالیات گزارش نشده و امیدواریم تا پایان عملیات اعزام و بازگشت زائران نیز مشکل خاصی ایجاد نشود. مدیرکل مراقبت پرواز شرکت فرودگاه های کشور درباره شرایط جوی و تاثیر آن در پروازها نیز گفت: طی روزهای اخیر بویژه شب گذشته(پنجشنبه) شرایط پربارشی در برخی شهرها و فرودگاه های کشور حاکم بود که البته این شرایط نیز تاثیر خاصی بر عملیات پروازی عتبات عالیات نداشته و تا این لحظه شرایط جوی موجب ابطال پروازی به عتبات نشده است. مرادی ادامه داد: از 730 مجوز صادره توسط سازمان هواپیمایی کشوری، حدود 140 مجوز برنامه ای و سایر مجوزها مربوط به پروازهای فوق العاده است که به دلیل افزایش تقاضا برای سفر به نجف و بغداد برای این مقاصد مجوز پروازی صادر شده است. به گزارش ایرنا، در ایام اربعین حسینی سازمان هواپیمایی کشوری برای تسهیل تردد زائران در مسیر ایران به فرودگاه های نجف و بغداد بیش از 730 مجوز از چهارم تا هجدهم آذر ماه صادر کرد که 160 پرواز آن توسط دو شرکت هواپیمایی عراقی و بقیه توسط شرکت های ایرانی انجام می شود.

ارسال نظر: