دوربین «نسیم آنلاین» از وضعیت نابسامان بازار خرید و فروش و اجاره مسکن در تابستان ۹۵ گزارش می‌دهد

فیلم:: اجاره ۲۰ درصد گران شد، مستاجرها بیشتر شدند!

کدخبر: 2057184

صاحبخانه‌ها تا قبل از این پول رهن را از مستأجر گرفته و با گذاشتن پول در بانک سود آن را دریافت می‌کردند اما در حال حاضر به دلیل پایین آمدن سود بانکی حاضر به رهن منزل نبوده و اجاره بالا طلب می‌کنند

به گزارش خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » وضعیت مسکن این روزها، روزگار خوشی را سپری نمی‌کند و رکودی که دامن اقتصاد کشور را گرفته است بیش از هر بازار و صنعتی، در بازار مسکن خودنمایی می‌کند، به طوری که این رکود موجب شده است تا معاملات کمتر شده و خرید و فروش کاهش یابد.

به گزارش «نسیم آنلاین»، از آن طرف طبق آمارهای رسمی قیمت اجاره‌بها در سه‌ ماهه تابستان حداکثر تا 20-15 درصد افزایش یافته است. همین موجب شده است تا برای خانواده‌‍‌هایی که عمدتا حقوق‌های بالایی ندارند اجاره خانه مشکل شود. صاحبخانه‌ها تا قبل از این پول رهن را از مستأجر گرفته و با گذاشتن پول در بانک سود آن را دریافت می‌کردند، اما در حال حاضر به دلیل پایین آمدن سود بانکی بهای اجاره خانه بالا آمده و توان مستأجر نیز کاهش یافته است. هر چند طبق آمار رسمی این افزایش در حدود 20-15 درصد بوده است اما در حقیقت در بسیاری از مناطق حتی افزایش اجاره مسکن بیش از این نیز بوده است با وجود تمام این شرایط به گفته بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن مردم توان مالی‌شان کم شده است و این شرایطی را فراهم کرده تا نسبت به قبل با مشکلات بیشتری در حوزه تهیه مسکن روبه رو شوند. دوربین « نسیم آنلاین » به سطح شهر رفته است تا نظر کارشناسان مسکن و مردم را در این زمینه جویا شود:

حجم ویدیو: 17.92M | مدت زمان ویدیو: 00:02:21 دانلود ویدیو
ارسال نظر: