پادگان شهید فرامرزی ساری فضای‌ سبز می شود

کدخبر: 2076055

کل اراضی پادگان با مشارکت مدیریت شهری، مسئولین استانی، نمایندگان مجلس، نهادهای مدنی و عموم شهروندان فهیم خریداری و تملک شده و بصورت یکپارچه به فضای سبز عمومی اختصاص یابد.

به گزارش « نسیم آنلاین » دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مغایرت اراضی پادگان شهید فرامرزی ساری را که در طرح جامع مصوب، فضای سبز دیده شده، مورد بررسی مجدد قرار داد و در آخرین مصوبه خود، در دو بند موضوع تغییر کاربری پادگان به فضای سبز برای استفاده عمومی را به استاندار مازندران ابلاغ کرد.

شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به دبیری پیروز حناچی، مغایرت اساسی اراضی پادگان شهید فرامرزی ساری را نسبت به طرح جامع مصوب مورد بررسی قرار داد و بر اساس آن با تاکید بر آنکه پادگان باید بر اساس طرح جامع به فضای سبز برای استفاده عموم تغییر یابد، اتخاذ تصمیم کرد.

مصوبه شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران مورخ ۹۵.۶.۲۹ درباره آخرین تصمیمات برای پادگان شهید فرامرزی ساری با تاکید بر تبدیل پادگان به فضای سبز بر اساس طرح جامع مصوب و شنیدن توصیحات مراجع استانی و بحث و تبادل نظر در مورد آن، به شرح زیر است؛

۱- شورای عالی با توجه به موقعیت ویژه پادگان به عنوان یکی از معدود فرصت‌های باقیمانده با امکان ایجاد فضای سبز عمومی با مقیاس شهری و همچنین با در نظر گرفتن پی گیری های متعدد قبلی برای جلوگیری از خرد شدن این فضا، از سوی مقامات محلی و مردم ساری و اقبال اجتماعی شهروندان و تشکل‌های مردم نهاد، کماکان تبدیل مکان مذکور را به یک فضای سبز یکپارچه قابل استفاده عموم شهروندان، بهترین گزینه ممکن اعلام کرده و نظر به گزارش مقامات استان مبنی بر آمادگی مالک فعلی برای فروش این اراضی، تاکید می کند که کل اراضی پادگان با مشارکت مدیریت شهری، مسئولین استانی، نمایندگان مجلس، نهادهای مدنی و عموم شهروندان فهیم خریداری و تملک شده و بصورت یکپارچه به فضای سبز عمومی اختصاص یابد.

۲- در صورت عدم امکان تملک کل پهنه پادگان (به تصدیق و تایید استاندار محترم) طرح پیشنهادی کلیت پادگان در مقیاس طراحی شهری، در اسرع وقت و با رعایت الزامات زیر جهت طی مراحل بررسی به کمیته فنی شماره شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شود. کمیته موظف است در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه بررسی خویش را به شورا اعلام نماید.

الف - حداکثر فضای سبز در طرح لحاظ شود.

ب - درجهت رعایت قانون منع فروش، از استقرار هرگونه کاربری مسکونی در سهم مالک پرهیز شود.

ج - تراکم مجاز برای اراضی سهم مالک بر مبنای حداکثر ضوابط تراکمی طرح جامع تعیین می شود.

د- درصورت تامین فضاهای خدمات غیرانتفاعی (شامل آموزشی، درمانی، ورزشی، مذهبی و ...) حداکثر۲۰ درصد به تراکم مجاز طرح افزوده شود.

ه - در قسمت فضای سبز سهم شهرداری، تعداد کاربری صرفا احداثات بر روی بناهای موجود (با رعایت ملاحظات میراث فرهنگی) و تنها با فعالیت‌های فرهنگی و هماهنگ با کاربری پارک فضای سبز عمومی انجام و هرگونه

بارگذاری تجاری و سایر کاربری‌های انتفاعی ممنوع شود.

و- تاثیر و هم پیوندی طرح بر بافت وفضاهای پیرامونی با تاکید بر اثرات آن بر شبکه دسترسی و نیز پیش بینی پارکینگ‌های مورد نیاز ارزیابی، بررسی و ارائه شود.

ز- حداکثر ایفای نقش در ارتقاء کیفیت زندگی و بهبود شرایط فضاهای عمومی در شهر ساری به عنوان راهبرد طرح لحاظ شود.

ارسال نظر: