پیش‌ بینی ۵ مدیر آخوندی از آینده کاریِ او در گفتگو با «نود اقتصادی»:

آخوندی قطعا دوباره وزیر می‌شود

کدخبر: 2109493

عباس آخوندی اگرچه در ۱۴۶۰ روز تقریبا هیچ عملکرد مثبتی در وزارتخانه خود نداشته است اما مدیران ارشدش معتقدند او رای قابل توجهی از مجلسی ها خواهد گرفت. باید دید فردا این اتفاق خواهد افتاد؟

به گزارش «نسیم آنلاین» سایت « نود اقتصادی » نوشت: دولت یازدهم با همه کاستی‌های خود در چهار سال گذشته، سرانجام به ایستگاه پایانی رسید و در ابتدای معرفی کابینه دوازدهم، تعدادی از وزرا، از لیست دولت جدید خط خورده‌اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری، در لیست جدید اعلامی خود به وکلای مردم در بهارستان، از 17 وزیر نام برده که یکی از وزرای ماندگار تا اینجای کار، کسی نیست جز "عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی.

هم او که در این چهارسال سکانداری وزارتخانه عریض و طویل راه شهرسازی، همواره در مورد عملکرد عباس آخوندی حرف و حدیث‌های فراوانی به وجود آمد؛ از ناتمام ماندن طرح مسکن مهر و اجرایی نشدن مسکن اجتماعی گرفته تا رکود سنگین حاکم بر صنعت ساختمان، عقب ماندگی طرح‌های توسعه شبکه حمل و نقل ریلی،جاده‌ای و دریایی از برنامه توسعه‌ای و خرید توام با حواشی پرنده‌های آهنی برای شرکت هواپیمایی هما.

هر چند که حامیان دولت، عملکرد عباس آخوندی در این وزارتخانه را اقدامی موفقیت آمیز دانسته اند اما واقعیت این است که کارکرد او در این وزارتخانه چندان هم بی حاشیه نبوده است.

این احتمال وجود دارد که طرح مسکن مهر در سال‌های ابتدایین دولت دوازدهم هم به اتمام نرسد، عرصه های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی همچون برنامه پنجم توسعه، به دلایل مختلف از برنامه ششم توسعه هم عقب بماند؛ گو اینکه نقطه اتکای کارکرد عباس آخوندی دریکی دو سال اخیر، بیشتر تمرکز برخرید هواپیمای نو بوده تا موفقیت در سایر حوزه ها.

حال باید دید که عباس آخوندی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم موفق خواهد شد تا جواز حضور مجدد در ساختمان شهید دادمان را از وکلای مردم در عمارت بهارستان بگیرد یا خیر؟

هر چند که معاونان او در گفتگو با «نود اقتصادی» به شدت به گرفتن رای اعتماد او از مجلس خوش بین بوده و اظهار داشته اند که سکاندار این وزارتخانه در کابینه دوازدهم هم ماندنی است.

ارسال نظر: