رئیس کمیته مسکن مجلس: حذف قانون مالیات بر عایدی مسکن دلال‌بازی را افزایش می‌دهد

کدخبر: 930197

علوی در گفتگو با «نسیم»: حذف این بند از قانون، سبب می‌شود افراد دارای چندین آپارتمان، املاک خود را با قیمت دلخواه به فروش برسانند/ در دنیا افرادی که بیش از یک مسکن دارند مالیات زیادی می‌دهند

رئیس کمیته مسکن کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه مخالف حذف بند مربوط به مالیات بر عایدی نقل و انتقال مسکن بوده، تاکید کرد که باید قانونی وضع کرد تا مسکن به کالایی سرمایه ای مبدل نشود.

وی با اشاره به تجربه دیگر کشور ها در اخذ مالیات برعایدی سرمایه و مسکن، اظهار داشت: درکشورهای توسعه یافته از جمله انگلیس و فرانسه، افرادی که دارای بیش از یک مسکن هستند در حین فروش تا 40 درصد مالیات پرداخت می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار نسیم افزود: هنگامی که قانون مالیات بر عایدی نقل و انتقال مسکن باشد، دلال بازی در این عرصه کاهش یافته و زمینه گرانفروشی مسکن تا حدود زیادی از بین می رود.

سید حسن علوی، با تاکید بر اینکه مالیات برعایدی نقل و انتقال مسکن جلوی دلال بازی را خواهد گرفت،گفت: با توجه به حذف بند مالیات بر عایدی مسکن ، امکان اصلاح این بند از قانون وجود داشت و بهتر بود متناسب با شرایط جامعه این بند از قانون را اصلاح کرد نه حذف .

ارسال نظر: