فرهاد بیضایی: ارایه تسهیلات به بهسازی بافت فرسوده تغییر لحن مثبت دولت است

کدخبر: 939852

مدیر مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت، در گفتگو با «نسیم»، ارایه تسهیلات به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده را سیاستی مبتنی برتولید و عرضه مسکن ارزیابی کرد

فرهاد بیضایی گفت:ارایه تهسیلات به نوسازی بافت فرسوده، تغییر لحن مثبت دولت بوده که در این طرح، ارایه تسهیلات مبتنی برتولید با هدف حمایت از اقشار ضعیف بوده که در راستای حل بحران بافت فرسوده صورت می گیرد .

وی، افزود: با توجه به ارایه تسهیلات به نوسازی و بهسازی بافت فرسوده این اقدام یک امر تورم زا نبوده و نسبت به سایر طرح های ارایه شده، مناسب تر است.

مدیر مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت در ادامه گفتگوی خود با نسیم، استفاده از تسهیل گران در احیای بافت فرسوده با توجه به عدم تجربه لازم نزد مردم در احیای بافت فرسوده را در زمره اقداماتی دانست که سبب خواهد شد روند احیای بافت فرسوده همه جانبه اجرایی نشود و تصریح کرد که این مدل از کارآیی لازم برخوردار نیست.

این کارشاس مسکن، افزود: روش مناسب برای تحقق کامل احیای بافت فرسوده، روش احیای محله ای است نه احیای پلاکی، که در صورت اجرای این امر، بهره وری در نوسازی بافت فرسوده افزایش جدی خواهد داشت.

وی، یکی از نگرانی های موجود بر سر راه احیای بافت فرسوده را احتمال انحراف بانک ها از ارایه مناسب تسهیلات به نوسازی بافت فرسوده دانست و اعلام کرد که ممکن است بانک ها تسهیلات را به حوزه هایی غیر از ساخت بافت فرسوده ارایه کنند که در این راستا باید دولت نظارت کامل بر عملیات بانک ها داشته باشد.

ارسال نظر: