مذاکره مقامات ایرانی با ترک‌ها برای رفع مشکلات ترانزیتی شنبه برگزار می‌شود

کدخبر: 955703

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در گفتگو با «نسیم» افزود: طرف ترک متاسفانه تاکنون هیچ قدمی برای حل مشکل بر نداشته است

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در گفتگو با «نسیم» با انتقاد نسبت به برخورد ترک‌ها نسبت به کامیون‌های ایرانی در مرکز این کشور، اظهار داشت: اگر بخواهیم خسارت‌ها را برآورد کنیم، خسارت در حد اعلا است.

جواد سمساریلر افزود: ما 15 روز قبل به طرف ترک که خودشان خواسته بودند کامیون‌هایشان پلمپ شود، اعلام کردیم که از اول دسامبر این آمادگی را داریم و شروع به این کار کردیم.

وی عنوان کرد: از اول دسامبر متأسفانه طرف ترک بدون توجه به اطلاعیه‌ای که خودشان خواسته بودند، کامیون به مرز ورودی ایران در بازرگان فرستادند؛ بدون این‌که سوخت داشته باشند و نیز محفظه سوختشان دارای مشخصات پلمپ باشد.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ‌ ونقل بین ‌ المللی تصریح کرد: بر این اساس، ما هم با توجه به موضوعی که قبلا به آنها اعلام کرده بودیم، کامیون‌های آنها را برگرداندیم، اما ترک‌ها هم در مقابل آمدند کامیون‌های ما را برگرداندند.

سمساریلر متذکر شد: این موضوع به طور طبیعی بیشتر به ترک‌ها ضرر می‌زند، این در حالی است که این موضوع خواسته خودشان بوده و دولت ما هم این را قبول کرده بوده است.

وی با بیان این‌که متاسفانه مرز بازرگان را ترک‌ها با توجه به این قضیه دچار اختلال کردند، گفت: قرار است مقامات وزارت راه ترکیه برای روز جمعه ایران بیایند که در روز شنبه با مقامات سازمان حمل‌ونقل و راهداری ایران مذاکره داشته باشند.

رئیس انجمن صنفی شرکت‌های حمل ‌ ونقل بین ‌ المللی با بیان این‌که راه چاره، نشست و صحبت است به نسیم خاطرنشان کرد: طرف ترک متاسفانه تاکنون هیچ قدمی برای حل مشکل بر نداشته بودند، ولی حالا باید جلسه روز شنبه تشکیل شود و ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند.

ارسال نظر: