خوانساری: هشت میلیون نفر از فعالان ساختمانی از این صنعت خارج شدند

کدخبر: 961196

نایب رئیس انجمن شرکت‌های ساختمانی کشور در گفتگو با «نسیم» تعداد افراد فعال در حوزه صنعت ساختمان در شرایط بهبودی این صنعت را ۱۲ میلیون نفر به صورت مستقیم برشمرد

نائب رئیس انجمن سندیکای شرکت های ساختمانی کشور با ابراز تاسف از رکود سنگین حاکم بر بازار ساختمان کشور،گفت که در شرایط کنونی، حداکثر یک سوم، یعنی، 4 میلیون نفر در این صنعت فعال هستند.

جواد خوانساری، افزود که گردش مالی درکشور در شرایط کنونی به کمترین حد خود رسیده که این امر وظیفه دولت در رونق بخشی به اقتصاد و صنعت ساختمان را سنگین‌تر می‌کند.

به گفته وی، رکود حاکم براقتصاد کشور و نابسامانی موجود در این عرصه ، سبب شده که مردم از حضوردربستر اقتصاد کشوراجتناب ورزند.

خوانساری در ادامه گفتگوی خود با نسیم، گفت که روند نزولی و بعد صعودی و نابسامانی حاکم در نظام قیمت‌ها سبب شده تا اعتماد و اقبال مردم به بازار از بین برود که دولت در شرایط کنونی باید اقتصاد را به سرعت سامان ببخشد.

وی، مهمترین وظیفه دولت در افزایش قدرت خرید مردم برای مسکن درکشور راکاهش نرخ بهره بانکی تسهیلات مسکن تا سطح 5 درصد دانست و گفت که متاسفانه نرخ بهره بانکی در نظام بانکی کشور حداقل 28 درصد است.

ارسال نظر: