رئیس کانون کارفرمایی تهران: تصمیمات دولت در حوزه مسکن خروجی مفیدی نداشته است

کدخبر: 961304

حمید رضا سیفی درگفتگو با «نسیم» افزود: بحران عدم تخصیص به موقع تسهیلات دامن دولت را خواهد گرفت/ رتبه ایران در اخذ مجوزها در بین ۱۸۳ کشور، ۱۶۴ است

رئیس کانون کارفرمایی استان تهران تاکید کرد: مادامی که بخش دولتی تصمیم‌گیر حوزه اقتصاد ایران از جمله بخش مسکن باشد، خروجی مفیدی نباید از آن انتظار داشت.

حمید رضا سیفی درگفتگو با نسیم، شرط بازگشت رونق به بازار مسکن را کناره گیری واقعی دولت از این حوزه دانست وگفت که متاسفانه دولت با وجود سهم اندکی در امر ساخت وساز ، برای بخش مسکن تعیین تکلیف کرده وسیاستگذاری می کند در حالیکه بخش خصوصی به تنهایی توانمندی ایستادن بر روی پای خود را دارد.

وی ادامه داد : دولت باید آستین عملیاتی خود را بالا زده و برای صنعت ساخت وساز تسهیلات جدی را ایجادکند، درغیر اینصورت بحران حاصله از این نابسامانی دامن دولت را خواهد گرفت.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های ساختمانی، یکی ازمولفه های مهم وتاثیر گذار درتعیین شاخص های بهبود فضای کسب وکار را اخذ مجوزها دانست وگفت که رتبه ایران در اخذ مجوزها در بین 183 کشور، 164 بوده که این امر مانع از رونق بخشی به ساخت وساز کشور هم هست.

سیفی، خریداران مسکن در کشور را به سه دسته تقسیم بندی کرد و گفت که گروه نخست، افرادی بوده که به هر نحو ممکن توانایی خرید مسکن برای خود را دارند.

وی، دسته دوم را شامل افرادی دانست که دارای اندک دارایی بوده که با حرکت به سمت بازار مسکن مهر خود را صاحب خانه می کنند.

به گفته عضو هیات رئیسه کانون عالی کار فرمایی کشور، دسته سوم، افرادی بوده که نه از مسکن مهر ونه از مسکن های با قیمت متفاوت تر، توانایی خرید مسکن را ندارند که در حال حاضر تعداد این افراد نزدیک به دو میلیون نفر است

وی، افزود: بهترین راه حل برای صاحبخانه شدن دسته سوم، فراهم آمدن شرایطی برای مشارکت مستقیم آنها با سازندگان بوده که در اینصورت هم رونق به بازار مسکن باز خواهد گشت و هم آنها صاحب خانه خواهند شد.

ارسال نظر: