رئیس اتحادیه املاک تهران: اثرات کاهش ساخت و ساز بر بازار، سه سال آینده مشخص می‌شود

کدخبر: 975480

حسام عقبایی در گفتگو با «نسیم»، دروازه خروج رکود اقتصاد کشور را بازار مسکن دانست و افزود: در بسیاری از نقاط پایتخت، ظرفیت کاهش قیمت مسکن همچنان وجود دارد

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان تهران دروازه خروج رکود از اقتصاد کشور را بازار مسکن دانست و ابراز داشت که در نیمه دوم امسال،روند معاملات از افزایش 25 درصدی برخوردار بوده است.

حسام عقبایی، میزان معاملات درآبان، آذر و دیماه در پایتخت را به ترتیب 12، 14 و 16 هزار عدد برشمرد و تصریح کرد: روند افزایشی معاملات به معنی ارسال سیگنال خروج رکود از بازار مسکن است.

وی در عین حال پیش بینی کرد که سونامی قیمت مسکن در بهار سال 94 وجود نخواهد داشت و بهار سال آینده بهاری آرام خواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان تهران فقدان قدرت خرید مردم را یکی از شاخص های اثر گذار در مسکن ارزیابی کرد و گفت که در حال حاضر، در بسیاری از نقاط پایتخت، ظرفیت کاهش قیمت مسکن وجود دارد که علت آن نیز برخاسته از افزایش چندین برابری ملک در سالیان اخیر است.

وی، با اشاره به افت صدور مجوز ساخت وساز مسکن و تاثیر آن بر افزایش قیمت ملک به نسیم گفت که به طور معمول،اثرات کاهش صدور مجوز و ساخت وساز بر این بازار حداقل 2 تا سه سال دیگر به بار می نشیند.

به گفته عقبایی ، متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در پایتخت حدود 4 میلیون تومان بوده که همین امر قدرت خرید مردم را تنزل داده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، سال آینده را سالی مهم برای تحقق وعده های دولت در بازار مسکن دانست و افزودکه این بازار یک باز خاص بوده که جابجایی قیمت در ان تابع شرایطی خاص است .

ارسال نظر: