مدیرعامل شرکت ایریکو: مشکل ترخیص قطعات ریل‌باس از گمرک رفع شد

کدخبر: 998214

مسعود سالاری افزود: قرارداد تولید ۱۵۰ دستگاه ریل‌باس داریم که در حال حاضر ۵۰ دستگاه آن فعال شده است و اوایل تیرماه نیز سری جدید ریل‌باس وارد ناوگان می‌کنیم/ ۱۵ میلیون یورو قطعات ریل‌باس از گمرک ترخیص شد

به گزارش «نسیم»، مسعود سالاری امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به فرسودگی و عمر بالای واگن‌های دارای فعالیت در شبکه ریلی، بازسازی و نوسازی ناوگان ریلی از ضرورت‌های استراتژیک شبکه حمل و نقل به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بومی‌سازی، توجه به نیازهای روز جامعه و مد نظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی از نکات حائز اهمیت در انجام این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) از محدود شرکت‌های تولیدکننده در عرصه ریلی کشور است.

مدیرعامل شرکت ایریکو بیان کرد: تلاش کردیم در بحث توسعه ریل‌باس ناوگان با کیفیت تولید کنیم.

سالاری گفت: در بحث ساخت و تولید واگن پیش از این با وقفه‌ای مواجه شدیم بنابراین تلاش کردیم به عرصه بازسازی و نوسازی انواع واگن وارد شویم.

مدیرعامل شرکت ایریکو اظهارداشت: تبدیل واگن‌های مسافری به واگن 3 تخته VIP از فعالیتهای این شرکت بود که مورد استقبال مسافران واقع شد.

وی ادامه داد: با نوسازی و بازسازی ناوگان فرسوده ریلی می‌توان تقاضای صنعت را پاسخ داد؛ ایریکو اولین شرکت تولیدکننده ریل‌باس است؛ قرارداد تولید 150 دستگاه ریل‌باس داریم که در حال حاضر 50 دستگاه آن فعال شده است و اوایل تیرماه نیز سری جدید ریل‌باس وارد ناوگان می کنیم.

مدیرعامل شرکت ایریکو گفت: بعد از 15 ماه وقفه به تولید ریل‌باس پرداخته‌ایم درباره مشکل ترخیص قطعات ریل‌باس از گمرک توضیح داد: طرف قرارداد تولید ریل‌باس شرکت کره‌ای بود که در شرایط تحریم ادامه همکاری‌ها را متوقف کرد؛ پس از رفع این مشکل مالکیت این پروژه نیز با خصوصی‌سازی رجا دچار مشکل شد و طرح بلاتکلیف ماند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل ترخیص قطعات ریل‌باس از گمرک رفع شده است، اظهارداشت: 40 میلیون یورو قطعات در گمرک مانده بود که 15 میلیون یوروی آن ترخیص شد و حدود 26 میلیون یورو در حال ترخیص است.

مدیرعامل شرکت ایریکو با بیان اینکه تولید انواع ناوگان توانایی ایریکو وجود دارد، گفت: پس از پروژه ریل‌باسف تولید واگن‌های مترو را اجرا کردیم که متروی شیراز و متروی کرج جزء قراردادهای ما است.

سالاری اظهار داشت: در حال مذاکره هستیم تا تولدی ریل‌باس‌ها افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ایریکو بیان کرد: هر ست ریل‌باس شامل 4 دستگاه واگن حدود 45 هزار یورو هزینه دارد؛ در فاز اول ظرفیت تولید سالانه 40 واگن و سالهای بعد ظرفیت تولید واگن به 80 دستگاه افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: قرارداد تولید واگن باری نیز در این سیستم اجرا می‌شود؛ در حال حاضر قرارداد تولید 30 دستگاه واگن لبه کوتاه با شرکت ذوب‌اهن منعقد شده است که 14 دستگاه آن تحویل داده شده است.

سالاری اظهار داشت: همچنین 100 دستگاه واگن لبه بلند آماده داریم.

وی با بیان اینکه میزان سرمایه گذاری در ایریکو 300 میلیارد تومان است، گفت: امکان تولید سالانه یکصد تا 200 دستگاه واگن مسافری داریم.

وی یادآور شد: آماده مذاکره با کشورهای همسایه، عراق و سوریه برای تولدی واگن داریم.

ارسال نظر: