مستندهای انتخاباتی دستورالعمل دارند ولی سانسور نه!

کدخبر: 2373141
خبرنگار:

رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما به اشاره به موارد موجود در دستورالعمل برنامه‌های انتخاباتی از ملاحظاتی گفت که در برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها برای پخش از شبکه‌های استانی باید رعایت شود.

به گزارش نسیم‌آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر؛ سید عباس فاطمی رییس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما گفت: غیر از شبکه‌های ملی و استانی، معاونت فضای مجازی هم فضایی را به انتخابات اختصاص داده است که مستندها در آن پخش می‌شود و به نظرم مردم می‌توانند با دنبال کردن آنتن استانی، ملی، تلوبیون و فضای مجازی سازمان، با برنامه‌ها و اندیشه‌ها و اقدامات هر یک از نامزدها آشنا شده و رای آگاهانه‌ای بدهند.

وی درباره این شائبه که چقدر امکان سانسور و ممیزی در برنامه‌های نامزدها وجود دارد بیان کرد: امکان ممیزی و سانسور وجود ندارد اما دستورالعملی وجود دارد که باید رعایت شود یعنی مثلاً نامزدها حق ندارند به کسی اتهام بزنند، چون اگر اتهام بزنند طرف مقابل فرصتی ندارد که جواب بدهد و اگر حرفی بزنند که ایجاب کند شخص دیگری بخواهد جواب بدهد، این مورد از فیلم تبلیغاتی آن‌ها درمی‌آید. اختلافات قومی و مذهبی از دیگر مواردی است که جزو این دستورالعمل است و غیر از اینها شما در همین چند وقت روی آنتن دیده‌اید نامزدها حرف‌هایشان را می‌زنند حرف‌هایی که در شرایط عادی هیچیک از آنها قابل پخش نیست اما سازمان دارد همراهی می‌کند.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: