از ایران به دلیل ارسال محموله سوخت به لبنان قدردانی می کنیم

کدخبر: 2373575

رئیس جمعیت «قولنا و العمل» لبنان ضمن انتقاد شدید از سیاست های آمریکا در قبال این کشور، گفت: از جمهوری اسلامی ایران به دلیل ارسال محموله سوخت به لبنان قدردانی می کنیم.

«شیخ احمد القطان» رئیس جمعیت «قولنا و العمل» لبنان سخنانی را در خصوص ارسال محموله سوخت توسط جمهوری اسلامی ایران به لبنان مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، این روحانی اهل تسنن لبنان تصریح کرد: برخی در لبنان به کشتی حامل سوخت که از سوی ایران عازم لبنان شده است، اعتراض دارند. بهانه آنها این است که این کشتی تحریم‌های زیادی برای لبنان به دنبال خواهد داشت.

القطان در ادامه سخنان خود گفت: چه کسی از تحریم و محاصره لبنان نفع می‌برد؟ آمریکایی‌ها جز محاصره لبنان کار دیگری انجام نمی‌دهند. ما از جمهوری اسلامی ایران قدردانی می‌کنیم. ما قدرتمند هستیم و اعلام کردیم که اگر این کشتی مورد تعرض قرار گیرد، پاسخ این تعرض را خواهیم داد.

وی افزود: برخی در لبنان به دنبال آن هستند که این کشور در برابر آمریکایی‌ها به ذلت و خواری کشیده شود. مزدوران آمریکا باید از مزدوران این کشور در افغانستان درس عبرت بگیرند. به هر حال ما از ایران به دلیل ارسال محموله سوخت به لبنان تشکر می‌کنیم.

روز گذشته نیز «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به اعلام سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر حرکت اولین کشتی حامل سوخت از ایران به لبنان، گفت: فراهم آوردن فرآورده‌های نفتی گامی به سمت شکستن محاصره لبنان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، وی افزود: اینکه دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرده است کشتی که حامل فرآورده‌های نفتی برای لبنان است، نشان دهنده احترام به حاکمیت ملی این کشور است. کسانی که می‌گویند حزب الله به حاکمیت لبنان احترام نمی‌گذارد منافع خود را در نظر می‌گیرند.

گفتنی است، لبنان در حال حاضر با بحران سوخت دست و پنجه نرم می‌کند. پیشتر نیز برخی گزارش‌ها پیرامون مخالفت گروه‌های سیاسی ازجمله جریان المستقبل با خرید سوخت از ایران توسط بیروت، منتشر شده بود.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان با اعلام حرکت کشتی حامل سوخت از ایران به سوی لبنان، به صهیونیست‌ها هشدار داد که در صورت هر گونه تعرض به کشتی مذکور، پاسخ سختی دریافت خواهند کرد.

 

منبع: مهر
ارسال نظر: