کمک ۲ میلیون یورویی آلمان به پناهجویان افغانی در ایران

کدخبر: 2373661

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کرد که از کمک مالی ۲میلیون یورویی آلمان در حمایت از برنامه بلندمدت کمک به پناهندگان آسیب‌پذیر افغانستانی و عراقی در جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.

برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که از این بودجه برای تأمین کمک‌های نقدی و غذایی در جهت برآورده نمودن نیاز‌های مبرم تغذیه‌ای ۳۱ هزار پناهنده‌ ساکن در ۲۰ مهمانشهر سراسر کشور و حمایت از پناهندگان احتمالی جدید، استفاده خواهد کرد.

این کمک مالی به موقع، فعالیت‌های نجات بخش برنامه جهانی غذا را افزایش داده و به این برنامه جهانی  اجازه می‌دهد تا به سرعت به هرگونه نیاز احتمالی مضاعف پاسخ دهد.

جمهوری اسلامی ایران میزبان یکی از بزرگترین جمعیت‌های پناهنده برای طولانی مدت‌ترین بازه زمانی در جهان است و بیش از چهار دهه مامنی برای پناهندگان، عمدتا از افغانستان، بوده است.

تحولات سریع اخیر در افغانستان باعث ایجاد تحرکات جمعیتی، آوارگی خانواده‌ها و در نهایت سوق دادن آن‌ها برای پناهندگی به کشور‌های همسایه شده است.

برنامه جهانی غذا از زمان ورود نخستین پناهجویان از افغانستان و عراق در اواخر دهه ۱۹۸۰، به پناهندگان در ایران کمک می‌کند و متعهد به ادامه‌ تلاش‌های خود است.

 

منبع: شهرآرا نیوز
ارسال نظر:
  • احسان الله

    که باید به مهاجرین افغان کمک شود بخاطریکه در افغانستان جنگ روان است مجبور استیم