وضع وخیم مهاجران غیرقانونی افغان به ایران

کدخبر: 2373746

علی اکبر شریفی رهگذر در یادداشتی خطاب به شهروندان کشور که تصمیم به آمدن بصورت غیر قانونی به ایران را دارند توصیه کرده از انجام این کار خودداری کنند

مردم باید با طالبان بسازند، مقاومت کنند و از‌ مهاجرت قاچاقی و غیرقانونی جدا پرهیز نمایند. در این میان مهاجرت با خانواده اشتباه محض است. خطرات بسیار زیاد جانی و حیثیتی یکایک این مهاجرین را تهدید می کنند.
گذشته از همه، قاچاقبران بی انصاف و ناانسان قیمت های قاچاقبری را به دو برابر تا سه برابر یعنی بیش از ده میلیون تومان به ازای هر نفر افزایش داده اند. بنا بر این، به طور مثال اگر یک خانواده ی ۵ نفری به ایران بیاید، دستکم پنجاه میلیون تومان باید به قاچاقبران پرداخت کنند و این مبلغ کمی نیست.

مردم باید بدانند که ایران همین اکنون و در سالهای اخیر در وضعیت وخیم بحران اقتصادی به سر می برد؛ فقر، بیکاری و تورم کمر مهاجرین را شکسته است. حتا اگر از مرز هم رد شوید و به مقصد برسید، عزیزانتان با جیبهای خالی خود حتا نمی توانند پول قاچاقبریتان را بپردازد و شما را از شر قاچاقچیان خلاص کنند. لذا، ممکن است ماهها در حصار و اسارت این قاچاقچیان نسناس و خدانشناس بمانید.

اگر هم به هر صورت، خلاص شوید با وضعیت بیکاری موجود، شما سالها زیر قرض خواهید‌ماند. از طرف دیگر، وقتی شما می رسید، نه تنها از کارت مهاجرت خبری نیست؛ بلکه ممکن است در همان اولین روز حضور خود به چنگ پلیس بیفتید و دوباره به آن سوی مرز طرد و اخراج شوید و این اتفاق، مشکلات شما را چند برابر خواهد کرد.
لطفا، اول کمی بیندیشید، سپس تصمیم بگیرید.
آخرین نکته؛ اگر خیلی شوق رفتن دارید، چند ماه صبر کنید تا ترافیک هجوم سنگین در مرزها کاهش پیدا کند، آن وقت با پول‌کمتری می شود مسافرت کرد.

 

منبع: شفقنا
ارسال نظر: