سازمان ملل: ۵۰۰ هزار پناهجوی افغان در سال جاری به ایران گریخته‌اند

کدخبر: 2374365

کمیسر عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان به نقل از مقامات ایرانی می‌گوید که در سال جاری ۵۰۰ هزار افغان به ایران پناه برده اند.

فیلیپو گرندی، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان، در پایان سفر سه روزه خود به ایران خواستار افزایش کمک‌های جامعه بین‌المللی به دولت و مردم ایران برای پذیرش پناهجویانی شد که به دلیل وخامت اوضاع افغانستان از آن کشور می‌گریزند.
برآوردهای اولیه دولت ایران حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۱ حدود ۵۰۰ هزار شهروند افغانستان وارد این کشور شده‌اند.
کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که فیلیپو گرندی در سفر به تهران با وزرای خارجه، کشور و بهداشت ایران دیدار و گفت‌وگو کرده است و موضوع اصلی گفت‌وگوها نحوه ارائه کمک و ساماندهی نیازهای پناهجویانی است که اخیرا از افغانستان وارد ایران شده‌اند. گرندی در این ملاقات‌ها بر ضرورت ثبت‌نام و اعطای نوعی مدارک اقامت به این افراد تاکید کرد و از دولت ایران خواست به اهمیت حفاظت از پناهجویان و خطری که آنها در صورت بازگشت به افغانستان با آن مواجه خواهند شد توجه کند.
کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهجویان همچنین در سفری به زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان با تعدادی از خانواده‌های پناهجو که حدود چهار ماه پیش از ولایت نیمروز به ایران گریخته‌اند، دیدار کرد.

 

منبع: شفقنا
ارسال نظر: