تجهیز سربازان صهیونیست به پهپادهای انتحاری کوچک

کدخبر: 2022758

روزنامه هاآرتص گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد تا سربازان خود را به پهپادهای انتحاری مجهز کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه هاآرتص نوشت: صنایع هوانوردی اسرائیل مسئولیت ساخت این پهپادهای انتحاری را که "روتم" نام دارد برعهده دارد. این یگان از پهپادهای ارزان قیمت می‌تواند پیش از آنکه به هدف برخورد کنند در آسمان بچرخد و هدف را دنبال کنند و از طریق یک برنامه نصب شده در لپ تاپ هدایت می شوند.

این پهپادهای مینیاتوری قادر خواهند بود تا نارنجک و یک دوربین کوچک را حمل کرده و به قدری سبک هستند که یک سرباز اسرائیلی می‌تواند آن را در کوله پشتی خود حمل کند. برخلاف سایر پهپادها، نظیر ریپر ساخت آمریکا که کار با آن نیاز به آموزش دارد،‌ این پهپادها بسیار کوچکتر و ارزان قیمت تر هستند.

وزن این پهپاد تنها 5 / 4 کیلوگرم بوده و سربازان می توانند با کمک یکدیگر آنها را در کوله پشتی‌ها حمل کنند. این پهپاد دارای چهار پروانه است و می تواند به مدت 30 دقیقه بر فراز هدف پرواز کند.

این وسیله انتحاری کاملا بی صدا بوده و تا 200 متری به راحتی قابل رویت و شناسایی نیست. اپراتور هدف را شناسایی کرده و پیش از آنکه وسیله مذکور دو نارنجک را پرتاب کند،‌ می‌تواند در آسمان برفراز هدف به پرواز خود ادامه دهد.

رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته اهتمام خاصی به ساخت پهپادهای انتحاری داده است و ارتش این رژیم اکنون پهپاد انتحاری هاروپ که می‌تواند 23 کیلوگرم مواد منفجره را با دقت بالا به هدف تعیین شده بکوبد، در اختیار دارد. کشورهای آلمان، هند و جمهوری آذربایجان از ده‌ها فروند از این نوع پهپادها را خریداری کرده‌اند.

اخیرا در مناقشات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ارتش آذربایجان یک فروند از این پهپادها را به اتوبوس حامل نیروهای ارمنستان کوبید که به کشته شدن دست‌کم 7 تن از این نیروها انجامید.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: