گردهمایی ملی حزب دموکرات/۱

میشل اوباما: تنها هیلاری شایسته ریاست جمهوری است /برنی سندرز "هو" شد!

کدخبر: 2049772

گردهمایی ملی حزب دموکرات برای تعیین نامزد رسمی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با سخنرانی میشل اوباما و سناتور برنی سندرز آغاز شد.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، گردهمایی ملی حزب دموکرات برای تعیین نامزد رسمی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز دوشنبه در فیلادلفیا آغاز شد. میشل اوباما و سناتور برنی سندرز از جمله سخنرانان شب نخست این گردهمایی بودند .

قرار است در گردهمایی ملی حزب دموکرات که چهار روز طول خواهد کشید، هیلاری کلینتون به عنوان نامزد رسمی این حزب برگزیده شود.

* میشل اوباما: تنها هیلاری شایسته ریاست جمهوری است

میشل اوباما درسخنرانی خود با اشاره به حضور در گردهمایی ملی حزب دموکرات در هشت سال پیش گفت: من اینجا آمده‌ام زیرا تنها یک نفر شایسته است که رییس جمهوری آینده آمریکا بشود و آن فرد هیلاری کلینتون است .

وی با اشاره به این که رییس جمهور آینده آمریکا الگویی برای فرزندان این کشور خواهد بود، تصریح کرده است: به همین دلیل من به هیلاری کلینتون اعتماد می کنم تا هدایت این کشور را برعهده بگیرد .

وی با اشاره به این که رییس جمهور تنها نقش سیاسی ندارد بلکه اینده کودکان این کشور را نیز تعیین خواهد کرد، اضافه کرده است: چه کسی قادر است آینده چهار یا هشت سال اینده فرزندمان را قم بزند .

میشل اوباما تاکید کرد: اجازه ندهید به شما گفته شود که آمریکا قویترین کشور جهان نیست و باید آن را به دورانی که بزرگترین کشور بود برگردانیم، چرا اکنون (آمریکا) قدرتمند‌ترین کشور جهان است

.

* سندرز: هیلاری برتر از ترامپ است

سناتور برنی سندرز که رقابت انتخابات مقدماتی حزب دموکرات را به هیلاری کلینتون واگذار کرد، نیز از جمله سخنرانان شب نخست گردهمایی ملی حزب دموکرات بود .

برنی سندرز گفت: هیلاری کلینتون می بایست رییس جمهوری آینده آمریکا بشود . پوشیده نیست که من در برخی از مسایل با هیلاری کلینتون اختلاف نطر دارم. اما این ویژگی دموکراسی است .

وی افزود:‌ "هیلاری کلینتون با توجه به افکار و توان رهبری‌اش باید رئیس جمهور بعدی ایالات متحده باشد.

سندرز با بیان این که که هیلاری کلینتون نامزدی "بسیار برتر" از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان است، اظهار داشت: میزان موفقیت مبارزات او خیلی بیش از انتظارات بوده که ثابت می کند آمریکایی ها خواهان یک دستور کار جسورانه و پیشرو (پروگرسیو) برای به چالش گرفتن طبقه میلیاردر هستند.

* سندرز هو می شود

به گزارش رویترز،گردهمایی ملی حزب دموکرات در روز دوشنبه درحالی آغاز شد که طرفداران سناتور برنی سندرز که در رقابت‌های مقدماتی این حزب رقابت را به هیلاری کلینتون واگذار کرد، با "هو" کشیدن و سر دادن شعار مکرر باعث اختلال در این مراسم شدند .

طبق این گزارش سخنرانان در ساعت اولیه این مراسم به دلیل اعتراض‌ها و شعارهای طرفداران برنی سندرز با مشکلاتی مواجه بودند

.

پیش از آغاز مراسم گردهمایی ملی حزب دموکرات، برنی سندرز، در جمع شماری از هواداران خود سخنرانی کرده و از آنها خواسته بود که از هیلاری کلینتون حمایت کنند، اما در واکنش شماری از حاضران با هو کشیدن به این درخواست پاسخ دادند .

در حالی گردهمایی ملی حزب دموکرات برگزاری می شود که موضوع افشاگری درباره ایمیل‌ها اعضای کمیته ملی حزب دموکرات (دی ان سی) این مراسم را تحت الشعاع قرار داده است .

افشاگری وب‌سایت ویکی‌لیکس حاکی از آن است که در ایمیل‌های رد و بدل شده بین اعضای کمیته ملی حزب دموکرات (دی ان سی) در جریان رقابت‌های مقدماتی، آنها مواضعی به نفع هیلاری کلینتون و علیه برنی سندرز داشته اند .

ارسال نظر: