رزمایش دریایی ارتش رژیم صهیونیستی در مدیترانه

کدخبر: 2054482

نیروی دریایی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار رزمایشی را درباره حمله احتمالی به یک قایق خود در دریای مدیترانه برگزار کرد؛ رزمایشی که گفته می‌شود هدف از آن مقابله با حمله دریایی از لبنان یا غزه بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، روزنامه عبری زبان معاریو نوشت: یگان دریایی ارتش اسرائیل چند روز پیش رزمایشی را درباره چگونگی نجات یک قایق در دریای مدیترانه اجرا کرد به گونه‌ای که تعدادی از نیروهای دریایی به دنبال حمله فرضی از قایق خود خارج شده و در طول ساعات شب در آب‌های این دریا به سر بردند. این رزمایش با هدف آزمایش میزان آمادگی نیروی دریایی برای مقابله با سناریوی مشابه است.

ماؤور کوهین، افسر ارشد یگان دریایی رژیم صهیونیستی در منطقه جنوبی گفت: ما در سال‌های اخیر شاهد افزایش تهدیدات از سوی دشمنان اسرائیل چه از سوی غزه در جنوب یا از سوی لبنان در شمال بوده‌ایم.

وی گفت: سازمان‌های مخالف اسرائیل یگان‌های دریایی ما را در رأس اهداف خود قرار می‌دهند. جنبشی مثل جنبش حماس اگر بتواند یک قایق اسرائیلی را در دریای مدیترانه هدف قرار دهد بسیار خرسند می‌شود و این را دستاورد نظامی بزرگی در مقابله با ارتش اسرائیل می‌داند.

کوهین گفت: پس از پایان جنگ اخیر اسرائیل در غزه یگان دریایی تغییرات بزرگی را در روش دفاعی در منطقه جنوبی ایجاد کرده و رزمایش اخیر در راستای همین تغییرات بود. در چنین حمله‌ای سربازان یگان دریایی ما احتمالا مجبور می‌شوند از قایق‌هایشان بیرون بپرند. سربازانی که در رزمایش مذکور شرکت کردند با سناریوهایی مواجه شدند که به هیچ وجه آسان نبود بلکه تنها در زمان جنگ واقعی با آن مواجه می‌شوند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: