نگاهی به چندین دهه تبعیض و تحقیر اقلیت‌های "ویسکانسین"؛

حقوق بشر آمریکایی برای سیاه‌پوستان "میلواکی" نیست!

کدخبر: 2055510

مردمی که این روزها در میلواکی با درگیری مسلحانه خودشان را به صدر اخبار رسانده‌اند، سال‌ها از تبعیض نژادی، فقر و بیکاری رنج برده‌اند و هیچ گاه کسی فریادشان را نشنیده است، حالا خشمی که سال‌ها عزتشان را لگدمال کرده، به نظر می‌رسد به زودی فروکش نخواهد کرد.

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »- سید پویا هاشمی حفظ آباد : میلواکی را اگر در گوگل سرچ کنید، تصاویر درخشانی از ساختمان های سر به فلک کشیده و مدرن می بینید، اما در بطن این شهر که این روزها به واسطه درگیری های مسلحانه توانسته راهی به صدر اخبار رسانه ها پیدا کند، چه می گذرد؟

در تاریخ نبرد نژادپرستی در آمریکا، چندین شهر ایالات متحده پیشتازند، مانند لس آنجلس، شیکاگو، فرگوسن، میزوری و بالتیمور. اما از جهات متعدد، هیچ مکانی برای سیاه پوستان آمریکایی سخت تر از میلواکی نیست، شهری که طی روزهای اخیر به دنبال کشتار یک مرد سیاه پوست به دست پلیس آمریکایی، با تظاهرات های خشونت آمیز رو به رو بوده و به درگیری مسلحانه نیز کشیده شده است.

میلواکی، شهری است با جمعیت 600 هزار نفره که در امتداد دریاچه میشیگان واقع شده است و بر اساس گزارش مرکز پژوهش های منهتن در سال 2012، یکی از مناطقی است که بیشترین تبعیض نژادری را دارد.

اغلب سیاه پوستان این شهر که 40 درصد از جمعیت آن را تشکیل می دهند در بخش های شمالی میلواکی متمرکز هستند، درگیری های شنبه شب نیز در همین مناطق رخ داده است که به دور از کارخانه ها و اسکله هایی است که از امکان گردشگری این شهر محسوب می شود.

بنا بر گزارشات دانشگاه ویسکانسین، مردم سیاه پوست که در شمال این شهر زندگی می کنند، اغلب فقیرند و آمار بیکاری در این منطقه نسبت به کسانی که در مناطق متروی شهری و یا مناطق مرکزی زندگی می کنند، بیشتر است. شهر ویسکانسین نیز بالاترین میزان بیکاری در سیاه پوستان را دارد و یکی از شهرهایی است که میزان زندانیان سیاه پوست آن نیز به شدت بالاست.

به گزارش آسوشیتدپرس، این واقعیت هایی است که اغلب درباره آن حرفی زده نمی شود، اخبار این شهر صدرنشین موضوعات خبری نیز نیست چون شهر مهم و بزرگ آمریکا محسوب نمی شود. سناتور این ایالت، لین تیلور نیز می گوید که برخی از دست های پشت پرده با مقاصد سیاسی نیز نمی خواهند این موضوعات عمومی شود.

او که خود از ساکنان منطقه شمالی شهر میلواکی است می گوید: همیشه درباره ویسکانسین تفکرات اشتباه زیادی وجود دارد. حتی فکر میکنند این منطقه سیاه پوست ندارد!

تحقیقات درباره مرگ "سیلویل اسمیث" که به ادعای پلیس میلواکی پس از اسلحه کشیدن به روی نیروهای امنیتی کشته شده، ادامه دارد. پلیس مدعی است که این جوان 23 ساله سیاه پوست متواری شده بود.

از سوی دیگر رئیس پلیس میلواکی ادوارد فلین، تظاهرات کنندگان خارجی را عامل ناآرامی های این شهر می داند و می گوید: شماری از افراد از شهر شیکاگو به این منطقه آمدند و درگیری های مسلحانه شنبه و یکشنبه را رقم زده اند!

اما اغلب کارشناسان، بر این باورند که چندین دهه تنش های نژاد پرستانه میان پلیس و سیاه پوستان، موجب تظاهرات های گسترده اخیر شده است!

سیسیل بروئر، یکی از ساکنان 67 ساله که 14 سال اخیر ساکن میلواکی بوده به آسوشیتدپرس گفت که مردم سیاه پوست این شهر همیشه هدف پلیس هستند. او همواره وحشت دارد که پلیس آمریکا خودرویش را متوقف کند و می گوید: نوعی از نژادپرستی در این منطقه هست که تا زمانی که ساکن اینجا نباشید، آن را درک نمی کنید. مردم به خاطر رنگ متفاوت پوستم مرا طور دیگری نگاه می کنند!

بسیاری از خانواده های سیاه پوست میلواکی پس از جنگ جهانی دوم و به امید کار در کارخانه های این شهر به میلواکی آمدند. اما داستان شهر میلواکی و جامعه سیاه پوستان آن هم مثل بقیه شهرهای آمریکاست، کارخانه ها بسته می شوند، فرصت های اشتغال به مناطق دیگر می رود . مردم نمیتوانند کار پیدا کنند و فقر به خشونت و مشکلات دیگر می انجامد.

فقر در میان سیاه پوستان میلواکی بیداد می کند

به گزارش موسسه سیاست اقتصادی در سال 2015، میزان بیکاری سیاه پوستان 20 درصد بوده است. برخی پژوهش های دیگر نیز نشان داده است یک سوم مردان 20 تا 64 ساله سیاه پوست فقط شاغل هستند در حالی که این آمار در سایر مناطق بالغ بر 78 درصد است! پژوهش دیگری از دانشگاه ویسکانسین نیز نشان می دهد 50 درصد از ساکنان مناطق شمالی که سیاه پوست هستند، زیر خط فقر زندگی می کنند.

سناتور تیلور می گوید: این خشم مردم میلواکی به زودی فروکش نمی کند. اینجا مردمی هستند که به عزتشان بی احترامی شده، فرصتی ندارند، امیدی برایشان نماینده و فشار زیادی متحمل شده اند و این تنها راه برای فرار از این فشار است.

ارسال نظر: