به نقل از رویترز

درخواست چین از کره شمالی: فعالیت های تنش زا را متوقف کن

کدخبر: 2104842

وزارت خارجه چین ضمن ترغیب طرفین مناقشه در شبه جزیره کره به رعایت احتیاط، از پیونگ یانگ خواست تا با احترام به قطعنامه های شورای امنیت، اقدامات تنش زا را متوقف کند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین امروز شنبه کره شمالی را به رعایت قطعنامه های شورای امنیت ترغیب کرد و از این کشور خواست همه فعالیت هایی را که می تواند به تشدید تنش ها در شبه جزیره کره منجر شود، متوقف کند.

چین همچنین اظهار امیدواری کرد که همه طرفین درگیر در مناقشه شبه جزیره کره، احتیاط را رعایت کرده تا مانع از بحرانی تر شدن وضعیت شوند.

بیانیه وزارت خارجه چین در حالی منتشر شد که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا با گرفتن انگشت اتهام خود به سوی پکن و مسکو، حمایت های اقتصادی آنها را علت تهدید روز افزون پیونگ یانگ توصیف کرد.

گفتنی است کره شمالی دیروز جمعه به فاصله چند ساعت پس از آنکه سنای آمریکا تحریم های جدید علیه این کشور را به عنوان بخشی از بسته تحریم های جامع که شامل حال ایران و روسیه نیز می شود، تصویب کرد؛ آزمایش موشکی جدیدی انجام داد.

از سوی دیگر در حالی که کره شمالی موشک تازه آزمایش شده را قاره پیما توصیف کرده و آمریکا نیز احتمال درستی این ادعا را قوی می داند، روسیه می گوید آنچه دیروز پرتاب شد میان قاره ای بوده است- عاملی که مانع از اجماع نظر مسکو با دیگر اعضای شورای امنیت برای اعمال تحریم های بین المللی بیشتر علیه پیونگ یانگ می شود.

منبع: مهر

ارسال نظر: