ناپدید شدن مرموز جزیره روسی ساخالین همزمان با آزمایش موشکی کره شمالی!

کدخبر: 2113339

شب گذشته و همزمان با آزمایش موشکی کره شمالی، جزیره روسی ساخالین از سرویس نقشه روسی «یاندکس» ناپدید شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از اسپوتنیک، بخشی از جزیره ساخالین از سرویس نقشه روسی «یاندکس» ناپدید شده است. این مشکل تکنیکی به طور مرموزی با آزمایش موشکی کره شمالی به سوی جزیره ژاپنی «هوکایدو» که از ساخالین فاصله زیادی ندارد، همزمان شده است.

نقشه های آنلاین شرکت روسی یاندکس اکنون جزیره ساخالین را نمایش نمی دهند. در نقشه های این شرکت هنگامی که از فاصله 180 تا 3000 کیلومتری به سطح زمین بنگریم، این جزیره در آب های اقیانوس آرام مشاهده نمی شود.

این مشکل نرم افزاری در حوالی ساعت 2 بامداد به وقت محلی در وب سایت و برنامه آی او اس نقشه یاندکس مشاهده شد که به طور مرموزی با آزمایش موشکی جدید از جانب کره شمالی همزمان شده است. موشک میان بردی که این کشور شب گذشته آزمایش کرد با طی 2700 کیلومتر، برای اولین بار از آسمان ژاپن عبور کرد و در منطقه در شرق ژاپن در داخل دریا فرود آمد. ارتش ژاپن اعلام کرد به نظر می رسد پرتابه آزمایش شده، از نوع موشک بالستیک هواسونگ-12 بوده است. محل فرود این موشک از جزیره ساخالین فاصله چندانی نداشته است.

مقامات شرکت یاندکس دلیل این مشکل نرم افزاری را توضیح دادند و تعهد کردند این جزیره را به زودی به نقشه های خود بازگردانند. بر اساس گفته های مسئول روابط عمومی این شرکت، دلیل ناپدید شدن جزیره ساخالین از نقشه، به روز رسانی این سرویس بوده است. وی گفت: «ما این مشکل فنی را حل کرده ایم و ساخالین به زودی بر نسخه های وب و موبایل سرویس ما قابل مشاهده خواهد بود.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: