واکنش اداره امنیت ملی گوام به آزمایش موشکی کره شمالی

کدخبر: 2113608

اداره امنیت ملی گوام در بیانیه‌ای نسبت به جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از اسپوتنیک، اداره امنیت ملی گوام در بیانیه ای اعلام کرد در پی آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، مقامات این جزیره شرایط را تحت نظر قرار داده اند.

اداره امنیت ملی جزیره گوام روز چهارشنبه اعلام کرد در پی تازه ترین آزمایش موشکی از جانب پیونگ یانگ، شرایط را تحت نظر گرفته است. جزیره گوام که در غرب اقیانوس آرام قرار دارد، بخشی از خاک آمریکا محسوب می شود. همچنین، آمریکا در این جزیره کوچک، چند پایگاه نظامی مستقر کرده است.

در این بیانیه که در صفحه کاربری اداره امنیت ملی گوام در فیسبوک منتشر شد، آمده است: «دفاتر امنیت ملی و دفاع غیرنظامی گوام همراه با شرکای نظامی و فدرال ما، به نظارت بر رویدادهای اخیر درباره کره شمالی، از جمله پرتاب یک موشک بالستیک به سمت مناطق شمال شرقی ژاپن در روز گذشته ادامه می دهند.»

در این بیانیه همچنین آمده است بر اساس گفته های مشاور امنیت ملی گوام، وزارت دفاع آمریکا قادر است هر گونه تهدید که متحدان و یا قلمرو آمریکا را هدف قرار دهد، دفع کند.

روز سه شنبه، کره شمالی یک موشک میان برد هواسونگ-12 را آزمایش کرد. این موشک پیش از برخورد به منطقه ای در حدود 1200 کیلومتری در شرق جزیره ژاپنی هوکایدو، بر فراز ژاپن به پرواز درآمد.

پیشتر، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفته بود تازه ترین آزمایش موشکی این کشور «نخستین گام عملیات نظامی ارتش کره شمالی و مقدمه ای برای هدف قرار دادن جزیره گوام بوده است.»

کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد قصد دارد موشک هایی را نزدیک جزیره گوآم در اقیانوس آرام پرتاب کند. اما پس از بالا گرفتن تنش ها رهبر کره شمالی اعلام کرد که حمله موشکی به جزیره گوآم فعلا به حالت تعلیق درآمده است.

آزمایش های موشکی کره شمالی در چند ماه گذشته و لفاظی های رئیس جمهور آمریکا به تشدید تنش ها در شبه جزیره کره منجر شده است. آمریکا و کره جنوبی از دوشنبه هفته گذشته یک رزمایش نظامی مشترک 10 روزه در واکنش به این آزمایش های موشکی پیونگ یانگ آغاز کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: