ایشینگر: آنچه درباره کره شمالی به صورت ویژه باید پیگیری شود، دیپلماسی است

کدخبر: 2116104

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ ضمن حمایت از اعمال تحریم علیه کره شمالی در عین حال بر اهمیت پیگیری اقدامات دیپلماتیک تائید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره آخرین آزمایش موشکی کره شمالی، خواستار نقش موثر آلمان و اروپا در حل مسایل موجود شد.

ایشینگردر این مورد به روزنامه آلمانی «تاگس اشپیگل» گفت: «اتحادیه اروپا باید در این مورد موضعی روشن اتخاذ کند تا به تنش زدایی منجر شود. ما اکنون نیازمند تقابل به وسیله خرد و دیپلماسی هستیم و آنچه به صورت ویژه باید پیگیری شود، دیپلماسی است.»

وی همچنین گفت که اکنون اروپا باید از هر کسی که حامی تنش زدایی است، حمایت کند. اما در این مورد موضوعی اهمیت دارد و آن هم این است که اروپایی ها نباید دچار این توهم شوند که این مسئله برطرف می شود و به صورت مستقیم به آنها ارتباطی نخواهد داشت. از این رو مداخله اروپا از جایگاه عقلانیت ضروری است.

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ همچنین افزود: «اکنون در این شرایط پرتنش، مهم است که غرب هدف های خود را مشخص کند. این موضوع باید روشن شود که غرب به دنبال تغییر رژیم نیست. ما هم باید این مسئله را دریابیم که در آینده قابل پیش بینی، موضوع خلع سلاح هسته ای کره شمالی هدفی غیرقابل دسترس خواهد بود. آنچه امکان پذیر است این است که این کشور از آزمایش های هسته ای در واکنش به رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی خودداری کند.»

وی همچنین ضمن حمایت از اعمال تحریم علیه پیونگ یانگ در عین حال گفت که در کنار این اقدام، مذاکره و تعامل هم ضروری است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: