نماینده روس: مسکو-آنکارا-تهران یک ائتلاف واقعی ضدتروریسم شکل داده‌اند

کدخبر: 2137920

رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه به خبرنگاران گفت که نمایندگان سه کشور روسیه، ایران و ترکیه با در پیش گرفتن یک رویکرد هماهنگ در سوریه، یک ائتلاف واقعی ضدتروریستی شکل دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لنوئید سلاتسکی» رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه به خبرنگاران گفت که مسکو، آنکارا و تهران موفق شدند تا از طریق یک کار بسیار هماهنگ، یک ائتلاف واقعی ضدتروریستی شکل دهند.

بنا به گزارش خبرگزاری «تاس»، این نماینده روس در حالیکه در خصوص نشست سه‌جانبه نمایندگان ترکیه، روسیه و ایران در سوچی با محور سوریه اظهارنظر می‌کرد، گفت: «این نشست نشان داد که روسیه، ترکیه و ایران یک رویکرد یکپارچه برای رفع مسئله سوریه دارند».

وی ادامه داد: «این رویکرد به طور خاص به ایجاد مناطق کاهش تنش و نقش آنها در حفظ حاکمیت سوریه اشاره دارد. می‌توان اینگونه گفت که سه کشور یک ائتلاف واقعی ضدتروریستی تشکیل داده‌اند».

سلاتسکی در عین حال تصریح کرد که سه کشور «به هماهنگ کردن تلاش‌هایشان برای دستیابی به پیروزی نهایی در مقابل تروریسم بین‌المللی در سوریه ادامه می‌دهند».

روز چهارشنبه (دیروز)، نشست‌ سه‌جانبه‌ای میان «ولادیمیر پوتین»، «رجب طیب اردوغان» و «حسن روحانی» رؤسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران در شهر سوچی روسیه برگزار شد.

در بیانیه نهایی، رؤسای سه کشور تأکید کردند که ایجاد مناطق کاهش تنش و دیگر طرح‌های سیاسی با هدف حل بحران سوریه، «تحت هیچ شرایطی» نباید «حاکمیت، استقلال، اتحاد و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه را تضعیف کند».

سران سه کشور همچنین توافق کردند که «تلاش‌ها برای تضمین عدم بازگشت به سمت خشونت‌‌ها را هماهنگ کنند».

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: