سخنگوی وزارت خارجه پاکستان:

هند با استفاده از افغانستان در پی نا‌امن کردن پاکستان است

کدخبر: 2137922

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: هند با استفاده از افغانستان در پی برنامه‌ریزی عملیات‌های تروریستی در پاکستان است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی و،ی محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: ما مدارکی داریم که نشان می دهد سازمان اطلاعات هند موسوم به «راو» از افغانستان برای ایجاد نا امنی در پاکستان استفاده می کند .

محمد فیصل تصریح کرد: ما با دولتمردان چینی نیز در مورد مسائل مختلف منطقه ای به خصوص کریدور اقتصادی چین و پاکستان و مشکلات فعلی افغانستان بحث و گفتگو کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: ارتش هند همچنان مسلمانان مظلوم کشمیری را می کشد و متاسفانه طی هفته اخیر بیش از 12 کشمیری در حملات ارتش هند جان خود را از دست داده اند .

وی به احضار سفیر هند در پاکستان به دلیل نقض مکرر تمامیت ارضی پاکستان توسط ارتش هند خبر داد و گفت: ما تحرکات هند را کاملا زیر نظر داریم.

این سخنگو افزود: ما در یک حرکت انسان دوستانه اجازه ملاقات کلبهوشن یادیو جاسوس هندی را با خانواده اش صادر کردیم ولی دولت هند مصر است پیش از ملاقات همسر کلبهوشن با او، مادرش به ملاقات فرزند بیاید.

فیصل با انتقاد از روند سخت صدور روادید هند برای پاکستانی ها بیان کرد: در حال حاضر صدور روادید درمانی هند تقریبا غیر ممکن است و این با اصول اولیه قوانین حقوق بشری مغایرت دارد.

وی سپس به تخصیص بودجه 700میلیون دلاری آمریکا به پاکستان اشاره کرد و گفت: این کمک شرایط خاصی دارد و در صورت تحقق آنها به پاکستان تحویل داده خواهد شد.

طی روزهای اخیر کنگره آمریکا با نقض سخنان ترامپ که اقدام به تهدید پاکستان کرده بود، کمک 700 میلیون دلاری را برای این کشور در نظر گرفته و آن را مشروط به جدیت پاکستان در مبارزه با ترویست های شبکه حقانی قرار داد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: