جاسوس هندی موفق به دیدار خانواده‌اش در پاکستان شد

کدخبر: 2149180

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد کشورش در حرکتی انسان دوستانه اجازه ملاقات «کلبهوشن یادیو» جاسوس هندی با خانواده‌اش را صادر کرده است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، سرانجام پس از کش و قوس های فراوان جاسوس هندی که حدود یک سال پیش در خاک پاکستان دستگیر شده بود موفق با دیدار با خانواده اش شد.

«محمد فیصل» در این خصوص اعلام کرد: پاکستان در اقدامی انسان دوستانه اجازه ملاقات کلبهوشن یادیو با مادر و همسرش را صادر کرد و آنها به مدت 40 دقیقه با هم دیدار کردند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: ما تحت فشار سیاسی اجازه این ملاقات را ندادیم بلکه هدف ما توجه به اقدامات انسان دوستانه بود.

وی گفت: تصور می کنم این آخرین ملاقات کلبهوشن با خانواده اش نباشد و در صورتی که امکان آن فراهم شود او بازهم بتواند با خانواده اش ملاقات کند.

محمد فیصل افزود: زمان اصلی ملاقات 30 دقیقه در نظر گرفته شده بود که به درخواست خانواده کلبهوشن این مدت 10 دقیقه اضافه شد.

وی با اشاره به امنیت بالای گفت و گوی صورت گرفته میان کلبهوشن و خانواده اش بیان کرد: اتاقی که این گفت وگو در آن شکل گرفت مجهز به شیشه های عایق صوت بود و نمایندگان سفارت هند که در محل این دیدار حاضر شده بودند قادر به شنیدن صدای دو طرف نبودند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان تاکید کرد: هدف ما ایجاد رضایت خانواده کلبهوشن بود و آنها نیز به صورت فردی از دولت پاکستان به خاطر این اقدام تشکر کردند.

پرونده کلبهوشن جاسوس هندی که در ایالت بلوچستان پاکستان دستگیر شد، پس از آنکه دادگاه این کشور برای وی حکم اعدام صادر کرد از سوی دهلی نو به دادگاه لاهه کشیده شد.

پاکستان اعلام کرده بود کلبهوشن می تواند با درخواست عفو از نخست وزیر یا رئیس ارتش پاکستان شانسی برای بخشیده شدن پیدا کند .

چندی قبل این جاسوس هندی به صورت رسمی از رئیس ارتش پاکستان تقاضای عفو کرد ولی تاکنون خبری در مورد رد یا تایید درخواست او منتشر نشده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: