ترامپ وعده داد "با قوت" با هرگونه مداخله روسیه در انتخابات پیش‌رو مقابله کند

کدخبر: 2176605

دونالد ترامپ اعلام کرد که وی هیچ‌گونه نگرانی درباره مداخله‌های آتی مسکو در انتخابات میان دوره‌ای پیش‌ روی کنگره ندارد زیرا آمریکا گام‌های لازم برای این مساله اتخاذ کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: هر آنچه آنها انجام بدهند ما با قوت با آن مقابله خواهیم کرد.

با این حال مقامات ارشد اطلاعاتی اعلام کرده‌اند که آمریکا در برابر اقدامات روسیه پاسخ بسیار ضعیفی داده‌ است.

ترامپ به تازگی اعلام کرده است که مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری را تایید می‌کند اما این مساله هیچ تاثیری بر کل آرا آمریکا نداشته است.

وی در کنفرانس خبری با نخست وزیر سوئد در کاخ سفید اعلام کرد: به طور مشخص مداخلاتی انجام گرفته و احتمالا این مداخلات از کشورهای دیگر و حتی افراد دیگر نیز بوده است.

ترامپ افزود، دولت وی مطالعات عمیقی انجام داده و پیشنهادات خوبی برای حفاظت از انتخابات کنگره داده است.

وی افزود: ما بسیار هوشیار هستیم. یکی از مسائلی که ما یاد گرفته‌ایم و همواره خوب بوده این است که سیستم مکتوب و کاغذی برای رای‌گیری داریم و در این روند رای‌گیری از کامپیوترهای پیچیده استفاده نمی‌کنیم. در بسیاری از ایالت‌ها هنوز سیستم پشتیبانی رای‌گیری کاغذی وجود دارد.

با این حال مایک راجرز، یکی از مقامات فرماندهی سایبری آمریکا اعلام کرد: پاسخ آمریکا در برابر مداخلات روسیه آنچنان قوی نبوده است که بتواند رفتار مسکو را تغییر دهد.

وی چند روز گذشته به کنگره اعلام کرد، او اقداماتی برای پاسخ به این تهدیدات برداشته است اما نه ترامپ و نه جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به وی اختیارات بیشتری برای مقابله با تلاش‌های مداخله جویانه روسیه نداده است.

همچنین دموکرات‌ها از دونالد ترامپ به دلیل انجام ندادن اقدامات کافی برای مجازات روسیه برای اقداماتش در انتخابات سال ۲۰۱۶ انتقاد کرده‌اند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: