کره شمالی هیچ اقدامی برای برچیدن تاسیسات آزمایش موشکی انجام نداده است

کدخبر: 2222226

نتایج تجزیه و تحلیل تصاویر جدید ماهواره ای نشان می‌دهد کره شمالی ظاهرا برچیدن هیچ یک از ۶ تاسیسات آزمایش موشکی خود را آغاز نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ژاپن تایمز، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این مدعی شده است که کیم جونگ اون گفته است که پیونگ یانگ پیش از این عملیات نابودی و تخریب یکی از سایت های مهم آزمایش موشکی را آغاز کرده است ولی تجزیه و تحلیل تصاویر جدید ماهواره ای نشان می دهد که چنین فعالیت هایی برای نابود کردن تاسیسات آزمایش موشکی کره شمالی هنوز آغاز نشده است.

بر اساس این گزارش کره شمالی 6 سایت شناخته شده مهم برای آزمایش های موشکی در اختیار دارد.

وبگاه نورث 38 در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که بررسی تصاویر جدید ماهواره ای نشان می دهد که هیچ فعالیتی در 6 سایت آزمایش موشکی کره شمالی مشاهده نشده است که نشانگر درستی ادعای ترامپ درباره تخریب سایت موشکی کره شمالی باشد.

ترامپ پس از دیدار با رهبر کره شمالی در یک نشست خبری گفت: کیم جونگ اون به من گفته است که کره شمالی پیش از این تخریب یک سایت آزمایش موتور موشک را آغاز کرده است.

هنوز معلوم نیست منظور ترامپ از این سایت آزمایش موشکی چه مکانی بوده است ولی روزنامه چوسان ایلبوی کره جنوبی پیش از این اعلام کرده است که احتمالا منظور ترامپ، تاسیسات آزمایش موشکی در منطقه "تانگ چانگ-ری" در شمال غرب کره شمالی بوده است. پیونگ یانگ سال گذشته موتور موشک قاره پیمای خود را در این سایت آزمایش کرده است.

بسیاری از تحلیلگران هنوز نسبت به توافق امضا شده بین ترامپ و کیم در نشست سنگاپور شک و تردید دارند. به اعتقاد تحلیلگران، این توافقنامه کاملا مبهم است و منظور اصلی از خلع سلاح کامل شبه جریزه کره هنوز مشخص نشده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: