آمریکا به دنبال فروش «معامله قرن» به کشورهای منطقه در ازای پیشنهادات اقتصادی

کدخبر: 2223279

«جرد کوشنر» مشاور رئیس‌جمهور آمریکا و داماد وی طی چند روز آینده با بسته‌ پیشنهادات و طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی به ارزش صدها میلیون دلار به منطقه سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرد کوشنر» داماد ترامپ در راستای تلاش برای اعلام طرح ابتکاری ترامپ در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تا چند روز آینده به چند کشور منطقه از جمله اردن و قطر سفر می‌کند.

خبرگزاری عمون اردن در گزارشی تحت عنوان «فروش معامله قرن به کشورهای منطقه در ازای سرمایه‌گذاری و پیشنهادات اقتصادی به ارزش صدها میلیون دلار» نوشت که کوشنر طی روزهای آینده با بسته پیشنهادات و طرح‌های اقتصادی به ارزش صدها میلیون دلار مربوط به عمران و آبادانی غزه و سیناء، به اردن و چند کشور منطقه سفر می‌کند.

طبق این گزارش، سفر کوشنر به منطقه در راستای بازاریابی «معامله قرن» و تلاش واشنگتن برای به رسمیت شناختن کرانه باختری و قدس به عنوان مناطق اسرائیلی است و اینکه دولت فلسطین تنها منحصر به نوار غزه و بخشی از سیناء باشد.

«جیسون گرینبلات» فرستاده ترامپ در غرب آسیا نیز کوشنر را در سفر به اردن و قطر و دیگر کشورهای منطقه همراهی خواهد کرد.

به گفته یک مقام مسئول آمریکا، کاخ سفید که قدس را به عنوان پایتخت ابدی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است، این سفر کوشنر را فرصتی برای بررسی وضعیت نوار غزه و مرحله آیت تلاش‌های مربوط به تحقق صلح و همچنین گوش فرا دادن به مواضع رهبران منطقه در خصوص برخی مسائل اختلافی در طرح ابتکاری ترامپ می‌داند.

«معامله قرن» طرح دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل منازعه فلسطینی و اسرائیلی از طریق مجبور کردن فلسطینیان به امتیازدهی از جمله درباره شهر قدس اشغالی و زمینه‌سازی برای ایجاد ائتلاف منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی، است.

هاآرتص: ترامپ از کشورهای عربی می‌خواهد در نوار غزه سرمایه‌گذاری کنند

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از برخی منابع اسرائیلی و عربی نوشت که دولت ترامپ از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس می‌خواهد که یک میلیارد دلار در نوار غزه با هدف آرام کردن اوضاع امنیتی این منطقه و فراهم کردن زمینه اعلام معامله قرن، سرمایه‌گذاری کنند.

این روزنامه افزود که کوشنر و گرینبلات در سفر دوره‌ای به منطقه که شامل عربستان، قطر، مصر، اردن و فلسطین اشغالی است، این درخواست را در دیدار با رهبران کشورهای عربی مطرح خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، دولت آمریکا برای متقاعد کردن این کشورها به سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۰۰ میلیون یا یک میلیارد دلار در غزه با هدف اجرای پروژه‌های اقتصادی بلند مدت تلاش خواهد کرد.

کاخ سفید اعلام کرده است که کوشنر و گرینبلات با هدف بررسی اوضاع غزه و بازاریابی طرح صلح آمریکا این هفته به منطقه سفر می‌کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: