وزیر خارجه پاکستان: آماده میانجگری برای حل بحران یمن هستیم

کدخبر: 2281331

وزیر خارجه پاکستان با اعلام اینکه حل بحران یمن اهمیت فراوانی دارد گفت: عمران خان آماده است تا برای ایجاد صلح در این کشور میانجگری کند.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: عمران خان آمادگی خود را برای میانجگری جهت حل بحران یمن اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: مذاکرات می تواند مشکلات موجود در این کشور را حل کند و اگر طرفین آماده باشند ما حاضریم نقش واسطه صلح را ایفا کنیم.

وزیر خارجه پاکستان با اشاره به منازعات اخیر با هند گفت: دولت دهلی نو با توجه به نزدیک شدن انتخابات در این کشور در تلاش است با نشان دادن رفتار سرد نسبت به اسلام آباد در رقابت انتخاباتی پیروز شود.

شاه محمود قریشی افزود: ما منتظر می مانیم تا هند در رفتار خود تجدید نظر کرده و سیاست هایش را نسبت به ما تغییر دهد.

معاون حزب تحریک انصاف اظهار داشت: ما در تلاشیم تا بحران های موجود در کشور را حل کنیم که یکی از آنان تعداد بالای مهاجرین پاکستانی است که به ترکیه می روند به طوری که در سال جاری بیش از 30 هزار مهاجر غیر قانونی پاکستانی در ترکیه دستگیر شده اند.

وی اضافه کرد: در روابط با دیگر کشورهای خارجی وضعیت زندانیان پاکستانی نیز برای ما اهمیت به سزایی دارد و در حال حاضر 10 هزار و 811 پاکستانی در کشورهای خارجی زندانی هستند که عربستان با زندانی کردن 3 هزار پاکستانی رتبه نخست را در اختیار دارد.

شاه محمود قریشی گفت: دادگاه لاهه تا ماه فوریه سال 2019 حکم نهایی خود را در مورد «کلبهوشن یادیو» جاسوس هندی صادر خواهد کرد.

گفتنی است از زمانی روی کار آمدن دولت جدید پاکستان مشکلات اقتصادی گریبان حزب تحریک انصاف را گرفته است و آنها در تلاشند با استفاده از کمک های کشورهایی چون عربستان و چین وضعیت عمومی مردم این کشور را بهتر کنند.

علی رغم مخالفت پارلمان پاکستان دولت سابق پاکستان با فرمانده «راحیل شریف» بر ائتلاف سعودی موافقت کرده و او را راهی عربستان کرد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: