۵ دردسری که در یک هفته وجهه ترامپ را خدشه‌دار کردند

کدخبر: 2314633

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا طی هفته گذشته علیرغم تلاش برای کسب موفقیت‌های تازه، با چالش‌ها و دردسرهایی مواجه شد که برای وجهه‌اش سنگین تمام شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته ای پرمشغله و سرشار از جنجال را پشت سر گذاشته است. جنجال هایی که تا حد زیادی وجهه ترامپ را بیش از پیش مخدوش کرده است.

طبق گزارش سی ان ان، پنج خبر یا دردسر عمده مربوط به ترامپ طی هفته گذشته عبارتند از:

  1. ادای شهادت مایکل کوهن در کنگره ؛ کارچاق کن سابق ترامپ در جریان ادای شهادت در مجلس نمایندگان آمریکا از سه جهت ترامپ را هدف قرار داد: پرداخت حق السکوت به استورمی دانیلز هنرپیشه فیلم های مستهجن، ماجرای سرقت و افشای ایمیل های هیلاری کلینتون و دموکرات ها توسط ویکی لیکس و نهایتا پیگیری ساخت و ساز برج ترامپ در مسکو. کوهن اذعان داشته است که چکی به مبلغ 35 هزار دلار را برای پرداخت بخشی از حق السکوت به استورمی دانیلز کشیده است. کوهن همچنین گفت که مکالمه راجر استون و ترامپ درباره ویکی لیکس را شنیده است. کوهن همچنین گفته است که در خصوص ساخت و سازها در روسیه 10 مرتبه با پسر و دختر ترامپ گفت و گو داشته است.
  2. پایان بی نتیجه نشست با رهبر کره شمالی ؛ ترامپ واقعا فکر می کرد که نشست دومش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به نتایج ملموس و قابل سنجشی در زمینه غیرهسته ای کردن شبه جزیره کره منجر شود. اما چنین نشد و در پایان مذاکراتی که به شکست انجامید به نظر می رسد که دو کشور همچنان اختلاف دیدگاه عمیقی دارند.
  3. ماجرای تأیید صلاحیت امنیتی داماد ترامپ ؛ نشریه نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داد که ترامپ به رئیس پیشین ستاد کارکنان کاخ سفید - جان کلی - دستور داده بود که بالاترین گواهی صلاحیت امنیتی را برای دامادش یعنی جارد کوشنر تهیه کند. جان کلی با این تصمیم ترامپ موافق نبود و همزمان یادداشتی را در این باره نوشته بود. واکنشی که مشابه آن از سوی مشاور کاخ سفید و دیگر مقامات اطلاعاتی باسابقه نیز تکرار شد.
  4. شهادت قریب الوقوع فلیکس ساتر علیه ترامپ ؛ پس از ادای شهادت مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که ساتر در تاریخ 14 ماه مارس (حدود دو هفته دیگر) برای ادای شهادت علنی در این کمیته حاضر خواهد شد. ساتر یک خبرچین پیشین اف بی آی است که مدتی را به خاطر حمله با سلاح سرد در زندان به سر برده است. ساتر کسی بود که به کوهن پیشنهاد داده بود ترامپ وارد کار ساخت و ساز در مسکو شود.
  5. اظهارات تند والدین اوتو وارمبیر - آمریکایی محبوس در کره شمالی که نهایتا جان باخت - درباره رهبر کره شمالی ؛ اندکی پیش از آنکه کیم جونگ اون کره شمالی را به مقصد ویتنام ترک کند، ترامپ درباره حبس 18 ماهه اوتو وارمبیر، دانشجویی که به اتهام سرقت در کره شمالی زندانی شد و اندکی پس از بازگشتش به آمریکا فوت کرد، مورد پرسش قرار گرفت. ترامپ گفته بود که رهبر کره شمالی «به من گفته بود که چیزی درباره این ماجرا نمی دانسته و من حرفش را قبول کردم.» اما والدین وارمبیر بیانیه ای تند را منتشر کردند: «کیم و رژیم شیطانی اش مسئول مرگ پسر ما اوتو هستند ... هیچ بهانه یا تعریف و تمجیدی نمی تواند آن را تغییر دهد.»

دسترسی کوشنر به اطلاعات محرمانه به کمک ترامپ

شکست سنگین ترامپ در ویتنام؛ بازگشت به خانه با دست های خالی

مقام ارشد کنگره آمریکا: ترامپ مرتکب جرم شده است

کوهن: نگرانم ترامپ قدرت را به صورت مسالمت آمیز منتقل نکند

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: