تقویت بهای نفت در بازار‌های جهانی/ طلا ارزان شد

کدخبر: 2320383

بهای جهانی نفت و طلا در معاملات روز سه‌شنبه با تغییراتی همراه بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات امروز سه شنبه با افزایش همراه بود. کاهش تولید سازمان کشور های تولید کننده نفت [اوپک] و همچنین تحریم های نفتی آمریکا علیه ایران و ونزوئلا که از حجم نفت در جهان کاسته است، از مهمترین دلایل افزایش بهای نفت در جهان هستند.

این در حالی است که کارشناسان بر این باورند که رکود صنعتی و اقتصادی ناشی از کاهش حجم تولید نفت در جهان به پایین آمدن بهای نفت نیز منجر خواهد شد. طبق گزارش ها، داده های تولید از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی به رکود شدید اقتصادی اشاره دارد.

بر این اساس در معاملات امروز [سه شنبه]، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت گذاری بین المللی برای نفت خام] با ۱۲ سنت افزایش معادل ۰.۲ درصد، ۶۷ دلار و ۳۳ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت گذاری بین المللی برای نفت سبک] با ۴۴ سنت افزایش، معادل ۰.۸ درصد، ۵۹ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه دادوستد شد.

در همین حال، بهای جهانی طلا در معاملات امروز سه شنبه به تاثیر از افزایش بهای اوراق بهادار، تا حدودی کاهش یافت. هر انس طلای اسپات با ۰.۲ درصد کاهش ۱۳۱۹ دلار و ۸۶ سنت داد و ستد شد.

بهای سایر فلزات گرانبها نیز تا حدودی کاهش یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: