انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان چقدر هزینه دارد؟

کدخبر: 2321231

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور حدود ۱۹۲ میلیون دلار برآورد شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم، «محمد عبدالله» عضو کمیسیون انتخابات افغانستان اظهارداشت که برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شورای ولایتی و پارلمانی ولایت غزنی حدود 192 میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به چگونگی تامین هزینه برگزاری انتخابات های آینده در افغانستان گفت که وزارت دارایی و جامعه جهانی دو گزینه مهم برای تامین هزینه انتخابات هستند.

کمیسیون انتخابات که انتخابات شوراهای ولایتی را برگزار نمی کند تنها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی و پارلمانی ولایت غزنی از دولت و جامعه جهانی خواستار پرداخت 192 میلیون دلار شده است.

این هزینه در حالی برای برگزاری انتخابات افغانستان در نظر گرفته شده است که هنوز درباره توانایی های کمیسیون های انتخاباتی شک و تردید وجود دارد.

احتمال برکناری اعضای کمیسیون انتخابات افغانستان افزایش یافت

پیشنهاد 80 نفری احزاب و جامعه مدنی برای عضویت در کمیسیون انتخابات افغانستان

گفت وگوی تسنیم با مسئول برنامه های «ایتوا» درباره دخالت آمریکا و دولت در انتخابات افغانستان

ادامه اتهام زنی های روسیه و آمریکا این بار با طعم انتخابات افغانستان

گزارش تسنیم| اما و اگرهای تاخیر انتخابات افغانستان؛ چه کسی مسئول است?

به گزارش آوا، «مسعود اندرابی» سرپرست وزارت کشور افغانستان نیز گفته که بر اساس اصل بی طرفی نیروهای مسلح در انتخابات، تمام نیروهای امنیتی برای برگزاری انتخابات امن و مطمئن تلاش خواهند کرد.

کمیسیون انتخابات افغانستان برای همکاری در دیگر بخش های انتخاباتی این کشور، تفاهم نامه هایی را با نهادهای دولتی به امضا رسانده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: