کاهش قابل توجه تولید انرژی برقآبی به دلیل کاهش بارش ها

کدخبر: 2208480

معاون وزیر نیرو گفت: ۳۳۰۰ مگاوات کمبود تولید در بخش نیروگاه‌های برق آبی داریم؛ در این شرایط لازم است تا بخش توزیع و مدیریت تقاضا برنامه‌های جدی‌تری را پیاده‌سازی کند تا چالش جدیدی مواجه نشویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در بیست و سومین کنفرانس ملی شبکه های توزیع نیروی برق اظهار داشت: امسال تابستان برای گذر از بحران خاموشی، چالش های زیادی در پیش خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم این است که با خرد جمعی و کارهای مهندسی بتوانیم تابستان سخت امسال را بدون وجود خاموشی پشت سر بگذاریم، بنابراین امسال زمان مناسبی است تا بخش توزیع برق با اقدامات خود به صورت شاخص تری خودنمایی کند.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: مدرن کردن شبکه های توزیع یکی از اقدامات بسیار شاخصی بود که با کمک بخش خصوصی و دانشگاهیان در حوزه توزیع انجام شد، اما باید به این مسئله توجه کرد که تکنولوژی مسئله ای است که باید مورد پایش و ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: حمایت از ساخت داخل و خودکفایی بیشتر در بخش توزیع از دیگر مسائلی بود که طی سال گذشته شاهد آن بودیم و امیدواریم تا با انجام این اقدامات بتوانیم تعهد خودمان را برای ارائه خدمات کمی و کیفی به مردم افزایش دهیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خاطرنشان کرد: در تابستان سال جاری نیاز به تمرکز و یکپارچگی در بخش توزیع داریم؛ به دلیل کاهش بارندگی ها میزان منابع تولید برق کاهش یافته که این مسئله مسئولیت بخش توزیع را سنگین تر کرده است.

وی افزود: در حالی که سال گذشته 9300 مگاوات تولید برق توسط نیروگاه های برقآبی صورت گرفت، در ابتدای امسال 5000 هزار مگاوات تولید برق داشتیم که با بارش های اخیر این میزان به 6000 مگاوات رسید.

حائری ادامه داد: 3300 مگاوات کمبود تولید در بخش نیروگاه های برق آبی داریم؛ در این شرایط لازم است تا بخش توزیع و مدیریت تقاضا برنامه های جدی تری را پیاده سازی کند تا چالش جدیدی مواجه نشویم.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه "از آبان ماه سال 96 تا روز گذشته 307 میلیارد کیلووات ساعت صرفه جویی انرژی در بخش توزیع صورت گرفته"، گفت: اگر این عدد را در قالب سه ماه در نظر بگیریم، یعنی روزانه 2000 مگاوات صرفه جویی صورت گرفته که امیدواریم امسال نیز بتوانیم با انجام این صرفه جویی، چالش های پیش رو را از بین ببریم.

وی افزود: استفاده از کنتورهای هوشمند، مدیریت چاه های کشاورزی، تولید حداکثری از مولدهای خود مصرف و همچنین همکاری مردم مهمترین عواملی بود که توانستیم مدیریت مصرف را در بخش توزیع برق داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی مدیریت مصرف تقاضا را مهمترین مسئله صنعت برق در تابستان سال جاری برشمرد و گفت: با جلساتی که با مدیران بخش توزیع داشتیم قرار شد تا در تابستان امسال طرح ذخیره عملیاتی را با شدت بیشتری دنبال کنیم به گونه ای که کلیه مشترکان دیماندی از طرح ذخیره عملیاتی استفاده کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: