رئیس سابق نظام مهندسی کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نسبت به ادعای آخوندی درباره مدرک تحصیلی‌ام پیگیری قضایی می‌کنم

کدخبر: 2269191

هاشمی گفت: اتهام وزیر راه و شهرسازی مبنی بر جعلی بودن مدارک دانشگاهی خود را از طریق قضایی و حقوقی پیگیری خواهم کرد.

سید مهدی هاشمی رئیس سابق نظام مهندسی کشور در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اقدام اخیر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر جعل بودن مدرک وی، گفت: به عقیده بنده این ادعای آقای آخوندی کاملا اتهام به بنده است و من از طریق قوه قضاییه و به صورت قانونی این موضوع را پیگیری می کنم.

وی اظهار کرد: در این بین سوالی که مطرح می شود آن است که چرا از سال 94 که بنده رئیس نظام مهندسی کشور بودم این موضوع مطرح نشده و اکنون در آستانه انتخابات نظام مهندسی کشور وزیر راه و شهرسازی به این موضوع پرداخته اند؟.

هاشمی با بیان اینکه مدرک بنده کارشناسی ارشد پیوسته از دانشگاه آزاد اسلامی در رشته معماری است، تصریح کرد: بنده از دکترای خود در رشته عمران دفاع کرده ام و از دانشگاه امام حسین(ع) مدرکی ندارم.

رئیس سابق نظام مهندسی کشور با اشاره به اینکه در دوره ای که بنده نماینده مجلس بودم اصالت تمامی مدارک از طریق شورای نگهبان به تأیید رسیده و همچنین در دوره ای که من ریاست سازمان نظام مهندسی کشور را بر عهده داشتم تمامی مدارک به تأیید شورای انتظامی رسیده است.

وی تأکید کرد: در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد یک هیئت کاملا تخصصی ایجاد شده بود و تمام اصالت مدارک دانشگاهی را بررسی می کرد بنابراین اصالت مدرک بنده در آن دوره هم به تأیید رسیده است.

هاشمی با بیان اینکه از هفته گذشته انتخابات نظام مهندسی آغاز شده و تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: در بیشتر استان های کشور مخالفان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شده اند و به عقیده بنده این اقدام وزیر راه و شهرسازی در راستای این انتخابات صورت گرفته است.

رئیس سابق نظام مهندسی کشور تصریح کرد: چندی پیش ترکان مشاور نهاد ریاست جمهوری نامه ای مبنی بر رد صلاحیت های پی در پی و غیر قانونی نظام مهندسی ارائه کرد و در این بین وزیر راه و شهرسازی در یک ادبیات کاملا خاص، این نامه و این اقدام را غیر قانونی بیان کرد، این در حالی است که ترکان یک نامه مودبانه و درخواست قانونی مطرح کرده بود.

وی افزود: متأسفانه ادبیات وزیر راه و شهرسازی کاملا خاص و غیرمودبانه است به طور مثال اقدام وی درباره پرت کردن میکروفن خبرنگار می تواند اصالت این موضوع را اثبات کند.

هاشمی با بیان اینکه به عقیده بنده این اقدام وزیر راه و شهرسازی در راستای تخریب کردن رقیبان در حوزه نظام مهندسی است گفت: وزیر راه و شهرسازی سعی کرده از این موضوع و از این فرصت استفاده کند و رقیبان خود را از صحنه کنار بزند.

رئیس سابق نظام مهندسی کشور توضیح داد: چگونه می شود نامه جعلی بودن مدرک بنده ابتدا از سایت آمد نیوز منتشر شود؟ و بعد از آن در رسانه های ملی و سپس نامه ای از سوی وزیر راه و شهرسازی منتشر شود.

هاشمی ادامه داد: چنین اقداماتی در شرایط خاصی که وزیر راه و شهرسازی به مرحله استیضاح رسیده است جای سوال دارد.

وی بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی تا به امروز به وظایف اصلی خود که رسیدگی به حوزه مسکن، حمل و نقل و رفع مسائل و مشکلات جاده ای است، عمل نکرده و تنها به حاشیه و مسائل نظام مهندسی می پردازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: