یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

۲ عامل اثرگذار بر تصمیمات سرمایه‌گذاران بورسی

کدخبر: 2292386

با توجه به روند نزولی در ارزش و حجم معاملات بازار سهام یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش جهانی قیمت نفت و موضوعات مربوط به پیش نویس بودجه سال آینده روی تصمیمات سرمایه‌گذاران بورسی اثرگذار بوده است.

به گزارش ایسنا، در این روزها ارزش و حجم معاملات بازار سهام نسبت به ماه‌های گذشته مخصوصا نسبت به ۶ ماهه اول سال جاری با کاهش مواجه بود. در عین حال شاخص کل بازده نقدی و قیمتی که در نیمه اول سال با شتاب فزاینده‌ای رو به رشد بود در این روزها به کانال ۱۶۷ هزار واحدی رسیده است.

فردین آقابزرگی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علل کم انگیزه بودن فعالان بازار سرمایه، گفت: موضوعات زیادی از جمله مسائل بین‌الملل در تصمیم سهام‌داران درباره معاملات تاثیر به سزایی دارد از طرفی کاهش قیمت جهانی نفت روی کم رمق شدن معاملات سهام تاثیرگذار بوده است.

آقابزرگی با اشاره به پیش‌نویس بودجه سال ۱۳۹۸، گفت: رقم تورم نقطه به نقطه ۳۵ درصد اعلام شده و در پیش نویس بودجه سال آینده ۲۰ درصد افزایش هزینه‌های دولت را می‌بینیم و این نشان می‌دهد بودجه به شدت انقباضی است در این فضا سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه احتیاط می‌کنند.

وی با اشاره به قیمت ارز در سامانه نیما و بازار آزاد، گفت: علیرغم اینکه اعلام کرده بودند که ارز تک نرخی خواهد شد در حال حاضر شاهد شکاف بزرگی بین قیمت ارز دولتی و ارز آزاد هستیم. در عین حال در بودجه سال بعد دلار ۵۷۰۰ تومان در نظر گرفته شده و این موضوع می‌تواند به فضای رانتی در اقتصاد دامن بزند و صنایع نیز از این موضوع تاثیر می‌پذیرند.

این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه باید فضای سرمایه‌گذاری را برای دارندگان منابع مالی امن کرد، گفت: فضای سرمایه‌گذاری باید به نحوی باشد که اگر اشخاصی خواستند در کشور سرمایه‌گذاری کنند بدانند که سرمایه‌هایش امن خواهد بود و بعدها ابهاماتی برایشان پیش نمی‌آید.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: