در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

صنعت چوب راکد است/ خودکفایی در تولید نئوپان

کدخبر: 2310846

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته با بیان اینکه بازار چوب راکد است، گفت: به دلیل کاهش واردات در تأمین مواد اولیه در مضیقه هستیم و رکود بر بازار حاکم است.

اسماعیل الهیان رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بازار چوب راکد است، گفت: به دلیل کاهش واردات در تأمین مواد اولیه در مضیقه هستیم و رکود بر بازار حاکم است.

وی ادامه داد: برخورداری از ماشین آلات روز دنیا از دیگر ضروریاتی است که با تکیه بر آن می توان از ظرفیت های بالقوه صنعت چوب موجود در این مرز و بوم بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: صادرات هرگونه چوب ممنوع است

الهیان تصریح کرد: استفاده از چوب از قدمت و تاریخ بسیار قابل توجهی برخوردار است و این موضوع در ارتباط با کشوری همچون ایران که به تمدن و تاریخی کهن شهره است، مصداق پیدا می کند.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته، این صنعت در تلاش است که وابستگی به خارج را به حداقل برساند.

الهیان گفت: در نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل نیاز داخل خواهان ممنوعیت صادرات ام دی اف شدیم و این وزارتخانه با آن موافقت کرد، اما هنوز بخشنامه ای در این خصوص ابلاغ نشده است.

الهیان با اشاره به اینکه در تولید نئوپان خودکفا شده ایم، اظهار کرد: این محصول در بخش های مختلف تولیدی مانند کمد و کابینت کاربرد دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان چوب و تخته بیان کرد: نوسانات نرخ ارز ، تأثیر مستقیمی بر قیمت کالا های موجود در بازار داشته و علاوه بر این، افزایش تعرفه گمرکی موجب اوج گیری نرخ چوب، تخته و فیبر های سه لایی شده است.

الهیان با بیان اینکه چوب در سال های اخیر با مشکلات زیادی برای تأمین مواد اولیه مواجه بوده است، گفت: بسیاری از محصولات صنایع چوب همچون مبلمان و روکش "ام دی اف" توسط صنایع داخلی تولید می شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: