حدادعادل: طنز سیاسی میانبری برای انتقاد است

کدخبر: 1002127

نماینده مردم تهران در مجلس در دومین سالروز تولد طنز "دکتر سلام" گفت: برای طنز پرداز، طنز آزمایشگاه صداقت اوست و آن کسی که موضوع طنز است آزمایشگاه تحمل وی است که قدرت تحمل خود را با تحمل نسبت به طنز نشان دهد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس در دومین سالروز تولد طنز دکتر سلام با بیان اینکه طنز فارغ از هجو و هزل است گفت: طنز سیاسی میانبری برای انتقاد است که بسیاری از حرف ها را در کوتاه ترین زمان بیان می‌کند. حرف هایی که اگر به شکل طنز گفته نشود در صدها مقاله نیز نتوان به این شکل رسا بیان کرد.

وی افزود: طنز پرداز، طنز آزمایشگاه صداقت آن است و آن کسی که موضوع طنز است آزمایشگاه تحمل آن است که قدرت تحمل خود را با تحمل نسبت به طنز نشان می دهد.

وی با بیان اینکه حتما در عمق هر حرف شوخی یک حرف جدی وجود دارد گفت: طنز می تواند به قدرت ها یادآوری کند که هرچند قدرت در دستان آنهاست اما اجازه ندارند هر کاری که آنها می‌خواهند انجام دهند.

حداد عادل با تأکید بر اینکه طنز باید زشتی ها را در چشم مسئولان نشان دهد گفت: طنز حرف هایی را می زند که اطرافیان مسئولان جرأت یا انگیزه اعلام آن را ندارند. برخی مواقع طنز از گریه نیز تلخ‌تر است.

نماینده مردم تهران در پایان با اشاره به برخی کلمات نیز که به فرهنگستان ادبیات فارسی ساخت آنها منصوب شده است خاطر نشان کرد: این روزها بسیاری از کلمات در فرهنگستان به ما نسبت داده می‌شود که حتی روحمان نیز از آن خبر ندارد.

ارسال نظر: