حدادعادل: امام بر سر مصالح مسلمانان با هیچ قدرتی معامله نمی‌کرد

کدخبر: 1004721

نماینده مردم تهران در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر در خصوص اندیشه‌های امام در حوزه سیاست خارجی گفت: امام(ره) نه فقط با ملت خود صادق بود بلکه این صداقت را با همه ملت‌های دنیا نیز داشت

غلامعلی حدادعادل در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر با بیان اینکه امسال سالگرد ارتحال امام (ره) به عید میلاد امام زمان (عج) نزدیک شده است افزود: بیان اندیشه ها و افکار امام همان بیان اهداف جامعه موعودی است که امیدواریم با ظهور حضرت محقق شود.

وی خطاب به جوانانی که حضرت امام (ره) را ندیده اند و تصوری از نهضت امام نداشته اند افزود: ابزار کار امام (ره)؛ فرهنگ بود.

حداد عادل گفت: امام در مقایسه با سایر رهبرانی که تحول و انقلاب ایجاد کرده اند چیزی داشت که آنها نداشتند؛ امام سرمایه و پول نداشت، رسانه و حزب و تشکیلات سیاسی به معنای مرسوم امروز در اختیار نداشت بلکه در خانه ای ساده همه مردم را با همان سادگی به حرکت درآورد.

وی افزود: آن چیزی که مردم را به حرکت درآورد اعتقاد مشترکی بود که حضرت امام (ره) مظهر َاتّم آن بود.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: امام (ره) با تکیه بر فرهنگ، اعتقادات و فطرت دینی مردم را به حرکت در آورد.

حداد عادل افزود: امام (ره) توده های مسلمان مردم را مخاطب قرار داد و بر اساس فطرت اسلامی مردم را دعوت به مبارزه و حضور در صحنه کرد و اساس این انقلاب، انقلابی به نام خدا بود.

وی در پاسخ به اینکه ویژگی های فرهنگ مستقل از دیدگاه امام چه چیزی بود، گفت: امام (ره) خود مظهر فرهنگ مستقل بود زیرا در سنتی درس خوانده بود که آن سنت مربوط به خودمان بود.

حداد عادل افزود: امام پرورش یافته حوزه های علمیه و بر اساس سنت و میراث دینی و اسلامی بود و تحت تأثیر از فرهنگ غیرخودی نبود، از این رو به هیچ وجه این مردم را به سمت ارزش هایی که غربی ها بر آن نظر داشتند سوق نداد.

وی با تأکید بر اینکه امام (ره) نماد استقلال فرهنگی بود گفت: شخصیت امام (ره) حاکی از عمق فرهنگ اسلامی و خودی بود و با استفاده از این ظرفیت، انقلاب را به پیروزی رساند.

این نماینده مجلس افزود: این فرهنگ در درون خانواده های ایرانی زنده بود و در حقیقت خانواده ها کانون حفظ فرهنگی بودند که امام منادی آن بود.

حداد عادل گفت: اگر امروز دشمنان انقلاب ،بنیاد خانواده را هدف گرفته اند خوب می دانند که همین خانواده ها حافظ فرهنگ و اعتقادات اسلامی هستند از این رو در صدد ضربه زدن به آن هستند.

وی افزود: روح و جوهر بینش و حرکت امام؛ توحید و خداپرستی بود که این در کلام و پیام امام مشهود بود.

حداد عادل گفت: تمام رفتارهای امام (ره) برخاسته از ایمان، اخلاص و توکل بود و با بی اعتنایی به دنیا و زرق و برق آن، ساده زیستی را مد نظر داشت که در حقیقت همین ساده زیستی از جنبه های اصلی و هویت ساز انقلاب بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مهمترین غبار زدایی که حضرت امام (ره) از چهره اسلام کرد، این بود که به مردم ثابت کردند که دین امری جدا از زندگی اجتماعی و سیاست نیست.

این نماینده مجلس گفت: امام دین را مثل خون گرمی وارد رگ های جامعه کرد، امام کاری کرد که جوانان شهادت در راه خدا و حفظ کشور را سعادت بدانند.

حداد عادل افزود: اتفاق بزرگی که با انقلاب اسلامی افتاد، آغاز حرکت دینی ای بود که صد درصد مقابل سکولاریسم بود.

وی در خصوص اندیشه های امام در حوزه سیاست خارجی نیز گفت: امام(ره) نه فقط با ملت خود صادق بود بلکه این صداقت را با همه ملت های دنیا نیز داشت.

حداد عادل افزود: امام بر سر مصالح مسلمانان با هیچ قدرتی معامله نمی کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی تان در مورد محقق شدن آرمان های امام (ره) چیست؟ گفت: اگر بخواهم صادقانه بگویم، ما شبیه کوهنوردی هستیم که وقتی به زیر پا نگاه می کنیم می بینیم که از دشت فاصله زیادی گرفته ایم اما تا قله هم راه زیادی داریم.

حداد عادل در پایان چند بیتی که پس از رحلت حضرت امام(ره) سروده بود، قرائت کرد.

ارسال نظر: