نامه دانشجویان بورسیه به سرافراز: امکان مناظره کامران دانشجو و فرهادی را در صدا و سیما فراهم کنید

کدخبر: 1009429

جمعی از دانشجویان بورسیه در نامه‌ای سرگشاده به رئیس صدا و سیما نوشتند: این مناظره ضمن رازگشایی از علل مواجهه وزارت علوم با بورسیه‌ها، می‌تواند حقانیت دانشجویان بورسیه را مشخص کند

ریاست محترم سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر سرافراز

با سلام و احترام

چندی پیش نامه سرگشاده ای از سوی دانشجویان بورسیه به حضرتعالی صادر شد که شوربختانه از سوی شما بی‌پاسخ و بی‌واکنش ماند. اما خوشبختانه قرار بر این نیست که صف اول جبهه مبارزه با دروغ، دورویی وسیاسی کاری فتنه‌گران، در صورت عدم پشتیبانی متوقف و تعطیل شود.

ما پیشتر حضور رسانه ملی را در مواجهه با دروغ بزرگ و سیاسی بورسیه ها و روشنگری در این زمینه را خواستار شدیم که جوابی جز سکوت نگرفتیم. با توجه به اظهارات برخی از معاونین وزیر علوم مبنی بر درخواست نهادهای نظارتی از آنها برای برخورد با بورسیه ها و تکذیب این سخنان توسط نهادهای نظارتی(سازمان بازرسی و دیوان محاسبات)، لازم است روشنگری لازم از سوی رسانه ملی در این زمینه در قالب های مختلف از جمله مناظره صورت گیرد و چرایی ارائه اطلاعات ناصحیح به مردم و فضاسازی های ناصحیح توسط برخی مسئولین تشریح گردد.

همچنین با توجه به ادعای تکراری دولت مبنی بر پذیرش قانون و مصوبات مجلس، باید مشخص شود وزارت علوم به چه دلیل تاکنون نسبت به رای کمسیون اصل نود تمکین نکرده است و به چه دلیل حاضر نیست به جای پرداختن به مسائل اساسی حوزه خود از جمله افت تکان دهنده علمی کشور، وقت خود را صرف مساله بورسیه ها و اصرار بر اشتباهات خود در این زمینه می کند. از سوی دیگر، مجازات های محیر العقول و خارج از چارچوب آیین نامه ها و قوانین بر ضد دانشجویان بی پناه بورسیه و عدم تمکین به رای کمیسیون اصل نود، گمانه سیاسی کاری و کینه جویی را به یقین بدل نموده است. بدیهی است موارد فوق باید در جلسه ای با حضور طرفین مورد کنکاش قرار گیرد تا افکار عمومی بتواند به درک صحیح از واقعیت های آشکار و پنهان موضوع بورسیه ها دست یابد.

این بار تقاضای چندین هزار دانش آموخته و دانشجوی دکتری را در قالب درخواست برای مناظره بین آقایان دکتر دانشجو (وزیر سابق) و دکتر فرهادی(وزیر فعلی) مطرح می نماییم و امیدواریم مقدمات لازم از سوی رسانه ملی برای برگزاری این مناظره سرنوشت ساز، مهیا و آماده گردد. این مناظره ضمن رازگشایی از علل مواجهه وزارت علوم با بورسیه ها، می تواند حقانیت و صداقت طرفین درگیر در موضوع بورسیه ها را برای مردم عزیز ایران مشخص کند. ضمن اینکه با این سیاست می توان نقشه های نامیمون اتاق جنگ رسانه ای فتنه گران برای انحراف افکار عمومی را برملا و خنثی نمود. موضوعات ذیل می تواند به عنوان اهم موارد مورد مناظره مطرح باشد: 1- آیین نامه ها و قوانین اخذ بورسیه و اختیارات وزیر 2- چارچوب های قانونی مجازات های دانشجویان بورسیه و بدعت در مجازات های اعمال شده بر ضد دانشجویان بورسیه 3- علل بازیگردانی رسانه ای مسئولین وزارت علوم در قضیه بورسیه ها و مصاحبه های متعدد و بی جهت در این زمینه 4-علل مصاحبه متعدد مسئولین و سخنانی که عموما با تکذیب نهادهای نظارتی روبرو می شود 5-چرایی عدم تمکین وزارت علوم نسبت به مصوبه قانونی کمیسیون اصل نود 6-بورسیه های فله ای زمان اصلاحات و کارگزاران و چرایی عدم بازگشت دانشجویان بورسیه خارج از کشور به ایران 7-چرایی عدم ورود وزارت علوم به هزینه های صورت گرفته برای هزاران بورسیه سیاسی اعطا شده در زمان کارگزاران و اصلاحات 8-علت عدم ارجاع پرونده ها به دیوان عدالت اداری یا سایر دادگاه ها و محاکم بی طرف 9-چرایی عدم تمکین دولت به قوانین مصوب و آیین نامه های دولت قبل بدیهی است لقمه دندانگیر حذف جریان متعهد و جناح مومن دانشگاه ها توسط جریان فتنه، که به نوعی انتقام جویی از درک صحیح و مواضع اصولی دانشگاه ها در سال 88 بود، اکنون در گلوی طراحان آن گیر کرده و تمسک به دروغ، ارائه اخبار ناصحیح و بدعت در قوانین موجود اکنون به یک رویه معمول برای طراحان این بازی سیاسی تبدیل شده است. هتک آبروی چند هزار نفر دانشجوی دکتری و برخوردهای زننده و غیر قانونی و مجازات های نوپدید اعمالی بر ضد آنها و خانواده هایشان، باید انگیزه لازم به رسانه ملی برای ورود به این مساله و اختصاص یک برنامه دو ساعته مناظره برای روشن شدن ابعاد و زوایای این بدعت تاریخی را ایجاد کرده باشد. امیدواریم که به حرمت و آبروی دانشجویان بورسیه و همسران، فرزندان، پدران و مادران آنها، پیشنهاد این افراد بی گناه و مظلوم که این روزها سیاه ترین، تلخ ترین و سیاه ترین روزهای عمرشان را سپری می کنند با پیگیری و اهتمام حضرتعالی، تحقق یابد.

ارسال نظر: