تخت‌روانچی: تحریم‌های مالی و اقتصادی باید در روز اجرای توافق به طور کامل رفع شود

کدخبر: 1010771

عضو تیم مذاکره کننده افزود: بعضی از موضوعات کلیدی باید در سطوح بالاتر حل و فصل شود/ جلسات امروز با وزرا و موگرینی دو جانبه خواهد بود/ وزیران در پایان امروز وین را ترک می‌کنند

به گزارش «نسیم»، مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه ایران امروز در گفتگو با پرس تی‌وی گفت: در برخی از موضوع‌ها جلسات کارشناسی به پایان رسیده است و اکنون مسائل در سطح معاونین در حال بررسی و مذاکره است.

وی همچنین افزود احتمالا یک یا دو موضوع کلیدی باقی‌ می‌ماند که وزیران خارجه گروه 1+5 و ایران باید در روزهای آخر درباره آن‌ها تصمیم گیری کنند، زیرا در سطح کارشناسی و معاونین به نتیجه نمی‌رسد.

عضو تیم مذاکره کننده ایران درباره جزئیات این مسائل گفت: اجازه دهید وارد جزئیات نشوم ولی موضوعاتی کلیدی هستند که رسیدگی در سطوح بالاتر را لازم دارد. این‌ها مسائلی هستند که قاعدتا نمی تواند درسطح کارشناسی و معاونین به نتیجه برسد.

معاون وزیر امور خارجه درباره فشردگی جلسات گفت: از صبح زود جلسات شروع می‌شود و تا انتهای شب ادامه دارد. حتی بعد از پایان مذاکرات با طرف مقابل، جلسات داخلی ما در انتهای شب شروع می‌شود.

برگزاری نشست مشترک ایران و 1+5 و تاریخ پایان مذاکرات

تخت روانچی افزود هنوز مشخض نیست که چه زمانی نشست مشترک ایران و 1+5 برگزار خواهد، اما قرار است وزیران 1+5 و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز به وین بیایند و جلسات دو جانبه برگزار شود.

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: وزیران در پایان امروز وین را ترک می‌کنند و این که چه زمانی بازگردند بعدا تصمیم‌گیری می‌شود.

وی همچنین افزود مذاکرات در مرحله بسیار فشرده قرار دارد و نمی‌داند که چه روزی به اتمام می‌رسد.

تخت ‌روانچی در پاسخ به سوال خبرنگار پرس تی‌وی درباره چگونگی لغو تحریم‌ها گفت: تحریم‌های مالی و اقتصادی باید در روز اول اجرای توافق از سوی طرفین، به طور کامل رفع شود و ایران بارها تاکید کرده که خواستار رفع فوری تحریم‌ها پس از رسیدن به توافق است.

ارسال نظر: