تخت‌روانچی: وزرای خارجه فرانسه و ایتالیا، رئیس جمهور اتریش و موگرینی به ایران می‌آیند

کدخبر: 1015872

معاون وزیر خارجه در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: قبل از سفر وزیر اقتصاد به آلمان، لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از این سفر انجام شد/ آلمان در جریان مذاکرات موضع انعطاف‌پذیری داشت

به گزارش «نسیم»، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند بازرسی ها و دسترسی ها و نیز هیات های اروپایی گفتند که در نوبت سفر به تهران هستند.

در این جلسه مجید تخت روانچی در ارائه گزارشی از سفر هیات تجاری و اقتصادی آلمان به کشورمان، این هیات را بزرگترین هیات تجاری و اقتصادی آلمان در طی سال های اخیر دانست و گفت که اهداف این سفر ارزیابی زمینه های همکاری اقتصادی و تجاری با ایران است.

وی گقت: در سیستم حکومتی آلمان وزیر اقتصاد از جایگاه برجسته ای و حتی بالاتر از وزیر امور خارجه قرار دارد که علت آن جایگاه اقتصاد در کشور آلمان است.

معاون وزیرخارجه آلمان را از شرکای سنتی و تجاری اقتصادی ایران عنوان کرد و گفت: آلمان در جریان مذاکرات هسته ای موضع انعطاف پذیر و مناسبی نسبت به ایران داشته است. قبل از سفر وزیر اقتصاد به آلمان لابی های صهیونیستی برای جلوگیری از این سفر انجام شد.

تخت روانچی تشکیل کمیسیون اقتصادی مشترک، نشست اتاق بازرگانی دو کشور، رفع توقیف از تجهیزات خریداری شده صنعت نفت ایران و همکاری در صنعت خودرو که به تبع آن بازار خودرو ایران از انحصار فرانسه می شود را به عنوان مهم ترین توافق رخ داده در جریان سفر هیات آلمانی به کشورمان عنوان کرد.

وی همچنین با بیان اینکه بعد از این سفر قرار است مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وزرای خارجه فرانسه و ایتالیا، رییس جمهور اتریش و ... به ایران بیایند تاکید کرد که هیچ کدام از این دیدارها به معنای کم رنگ شدن جمهوری اسلامی با دوستان و شرکای قدیمی خود نخواهد بود.

ارسال نظر: